جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر از امروز با حضور ۴۳۲ شرکت کننده به میزبانی قزوین آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر با حضور ۴۳۲ شرکت کننده از سراسر کشور از امروز فعالیت خود را به مدت سه روز آغاز خواهد کرد و در نهایت نیز ۹۶ شرکت کننده به عنوان برگزیده منتخب خواهند شد.

وی تاکید کرد: همچنین از مجموع شرکت کنندگان این جشنواره ۱۰۲ مرد و ۳۳۰ زن هستند که در بخش‌های مختلف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، متوسطه اول و دوم با هم رقابت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: معلمان حاضر در این جشنواره روش‌های تدریس خود را در مقطع متوسطه اول در سه محور، متوسطه دوم در ۱۰ محور و در بخش فنی و حرفه‌ای در ۱۵ محور فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره پذیرای ۶۳۰ میهمان از جمله داوران آن است، خاطرنشان کرد: اجرای مسابقات در ۹ هنرستان و سه سالن همایشی در مدت زمان سه روز برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز ۲۱ آبان ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

 سیاهکالی مرادی هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه‌سازی برای ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: بهره‌گیری صحیح دبیران از نظریه‌های گوناگون یادگیری، تکنولوژی و فناوری اطلاعات سبب محقق شدن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سازوکار اصلی ارتقای سطح توانمندسازی معلمان است و برگزاری جشنواره "الگو‌های برتر تدریس" زمینه‌ساز ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و همچنین بهبود فرایند یاددهی و یادگیری میان مربی و دانش آموزان می‌شود.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: این جشنواره فرصت مناسبی است برای معلمان که بتوانند از توانمندی افراد نخبه و شاخصی که مهارت و توانمندی خود را در مقطع متوسطه و فنی حرفه‌ای ارایه می‌کنند، استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.