منصوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ترکیه سفارتش در تل‌آویو را تعطیل نکرده/ اردوغان به فکر منافع خود و دولتش است

یک کارشناس سیاست خارجی درباره مواضع اردوغان در قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه توضیح داد.

جواد منصوری کارشناس سیاست خارجی در ارتباط با موضع گیری اردوغان رئیس جمهور ترکیه در قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: رئیس جمهور ترکیه با این تصور که برای آینده ترکیه و اقتدار خود و حزبش با همه دولت‌ها به گونه‌ای رفتار کند که به عنوان متعهد آن‌ها تلقی شود، به آمریکایی‌ها نزدیک شد و اقدامات مشترکی انجام داد، او اگر چه در سوریه  مقابل روس‌ها ایستاد، اما همکاری‌های مشترکی را نیز با آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: ترک‌ها با تمامی کشور‌های عربی در چند سال گذشته رفت و آمد کردند و مبادلات و همکاری‌های مختلفی در ابعاد امنیتی، سیاسی و بین المللی داشتند. آن‌ها با اسرائیل و اخیرا هم با مصر روابط خود را گسترش دادند و بنابراین ترکیه با این حساب که از تمامی این روابط بتواند کشوری بسازد که به تعبیر خود الگوی یک کشور مسلمان پیشرفته متمدن و قابل قبول برای مردم مختلف دنیا باشد، پیروی می‌کند.

وی افزود:، اما در این قضایای اخیر با توجه به فضایی که به وجود آمد امکان ادامه این روش تقریبا برای اردوغان منتفی بود و مجبور بود که مقداری علیه اسرائیلی‌ها موضع‌گیری کند؛ البته هنوز سفارت خود را در تل‌آویو تعطیل نکرده و  بعید نیست که در آینده بار دیگر روابط خود را با صهیونیست‌ها به حالت عادی برگرداند.

وی گفت: اردوغان تنها به دنبال منافع خود و حزب و دولتش است و این که آیا با هویت ملی ترکیه و  با توجه به وضعیت منطقه، سیاست‌هایش چه تاثیراتی را دارد خیلی به این قضیه توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: نمونه آن رفتاری است که با دولت سوریه داشته است  که با هیچ منطقی رفتارش جور در نمی‌آید؛ به دلیل آن که از اسرائیل و بعضی کشور‌های عربی و اروپا و آمریکایی‌ها بتواند امتیاز‌هایی که لازم دارد را دریافت کند. یعنی رفتار خود با سوریه را به گونه‌ای تنظیم کرده که بتواند از کشور‌های دیگر امتیاز بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
همیشه همین بوده بار اولش نیست که تعجب بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
تا کی باید این نمایشهای تهوع آور ترکیه در منطقه را تحمل کنیم؟
آخرین اخبار