فرماندار لردگان گفت: مهم‌ترین چالش این شهرستان در حوزه مسکن کمبود زمین می‌باشد که تاکنون برای تمامی متقاضیانی ساخت مسکن شهری هیچ‌گونه زمین تفکیک شده‌ای در نظر گرفته نشده است.

منصور کریم‌زاده با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرستان لردگان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان لردگان به ۳۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن ۷۴ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن شهری پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات پرداخت شده متقاضیان مسکن روستایی پارسال برای ۵۲ نفر ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان بوده است، افزود: در حال حاضر امسال تسهیلات ساخت مسکن روستایی ابلاغ نشده است.

کریم زاده اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ سهمیه شهرستان لردگان در تخصیص اعتبار تعمیرات، احداث، بهسازی، اقشار کم درآمد ۱۹۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون برای هزار و ۷۲ متقاضی بوده که تاکنون به هزار و پنج نفر مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن مهم‌ترین چالش شهرستان کمبود زمین برای ساخت مسکن است، بیان داشت: تاکنون برای متقاضیانی ساخت مسکن شهری هیچ‌گونه زمین تفکیک شده‌ای در نظر گرفته نشده است.

کریم زاده خاطرنشان کرد: حدود ۳۶ هکتار زمین آماده شده است که بعد از گرفتن مشاور و قطعه‌بندی کردن آن‌ها به متقاضیان تحویل داده شود، اما تاکنون این کار انجام نشده است.

وی گفت: ۱۰ هکتار از ۳۶ هکتار زمین در نظر گرفته شده قبلا برای احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در نظر گرفته شده است که طرح مطالعاتی آن از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان تهیه و سایر مراحل اخذ مجوزات ماده ۲۳ در شرف انجام است.

کریم زاده در پایان با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد ۸۲ واحد در حال احداث از سوی گروه‌های ساخت و بنیاد مسکن و نظر به افزایش تسهیلات مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان، ادامه داد: این طرح در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار