رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حسب قول مساعد دکتر لطیفی معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، لرستان؛ پایلوت آمادگاه سمپاش غرب کشور می‌شود.

دکتر لطیفی معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل، دکتر پرستاری جانشین معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل، مرادی فرماندار کوهدشت و... از آزمایشگاه‌های حفظ نباتات و پنل‌های خورشیدی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بازدید نمودند.

سید عماد شاهرخی با اشاره به اینکه بحث مرزبانی سلامت و زیستی یکی از دغدغه‌های جلوگیری از ورود سموم شیمیایی است، گفت: بحث امنیت غذایی یکی از مهمترین مباحث و موضوعات است، هر کشوری که امنیت غذایی نداشته باشد امنیت سیاسی ندارد؛ لذا در حفظ نباتات کشور و به تبع آن در استان، سعی می‌کنیم با روش‌های مختلف سلامت جامعه را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در این بازدید از نزدیک سامانه پایش، رصد و ارزیابی سموم، آزمایشگاه‌های حفظ نباتات سازمان و... مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: زیرساخت ها، ظرفیت ها، توانمندی‌ها و... جهاد کشاورزی لرستان در راستای پایش و رصد، پدافند غیرعامل و... مورد ارزیابی قرار گرفت.

شاهرخی تصریح کرد: در این راستا، دکتر لطیفی معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور در جهت تامین اعتبار برای ایجاد آزمایشگاه حشره شناسی و مهاجمین زیستی قول مساعد داد.

وی گفت: همچنین مقرر شد تا جهاد کشاورزی لرستان به عنوان پایلوت آمادگاه سمپاشی غرب کشور تعیین و تجهیزات لازم برای این اقدام تامین گردد. به گونه‌ای که زیرساخت‌های لازم و کمبود‌ها شناسایی و احصا گردند تا سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در جهت تجهیزات لازم برای آزمایشگاه و تامین اعتبار لازم به طور جد حمایت و پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به بازدید دکتر لطیفی از پنل‌های خورشیدی (انرژی پاک) این سازمان نیز گفت: این فاز به میزان حجم تولید ۴۰ کیلو وات برق از محل اعتبارات پدافند غیر عامل سال گذشته، با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۳۰ میلیون ریال به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: تعداد پنل‌های نیروگاه در فاز اول بالغ بر ۶۰ عدد پنل ۶۳۰وات در ابعاد پنل‌ها ۱/۳۰*۲/۳۵ باراندمان ۹۵درصد هستند.

شاهرخی اظهار کرد: این پنل‌ها بصورت on garid به شبکه وصل بوده و دو عدد اینورتر ۲۰کیلووات مجزا به شبکه وصل هستند، که در مجموع۴۰کیلووات برق تولید می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: عمر مفید این پنل‌ها ۲۰سال بوده و دارای دوره تضمین دو سال گارانتی هستند که از ساعت ۱۰ صبح تا ۲بعدازظهر، ۴۰ کیلووات برق به سازمان تزریق می‌کند که بعد از ساعت ۱۴ نحوه تولید انرژی برق بستگی به وضعیت هوا، ابرناکی آسمان و میزان و شدت تابش نور خورشید دارد.

برچسب ها: کشاورزان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.