گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مسکن تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تخریب خانه‌ها و واحد‌های مسکونی در این باریکه را جنایت جنگی عنوان کرد.

بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مسکن، امروز گفت که تخریب همه جانبه و سیستماتیک خانه‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مسکن گفت که حملات یک ماه اخیر رژیم صهیونیستی به سازه‌ها و خانه‌ها در نوار غزه باعث تخریب یا آسیب ۴۵ درصد از کل واحد‌های مسکونی در این باریکه شده است. 

وی با هشدار در خصوص اینکه تخریب خانه‌ها با «تلفات گسترده جانی» همراه است، تاکید کرد که بمباران گسترده واحد‌های مسکونی، سازه‌های غیرنظامی و زیرساخت‌ها از نظر قوانین بین المللی کاملا ممنوع است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که راجاگوپال پیشتر در سخنان خود از اصطلاح «کشتار خانگی» برای اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به خانه‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه استفاده کرده بود، اما او در سخنرانی فعلی خود تأیید کرد که مردم در نوار غزه هم اکنون خانه کُشی می‌شوند.

به گفته وی، دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه شمال نوار غزه که با وجود نبود پناهگاه کافی برای آوارگان، همزمان با قطع آب، غذا، سوخت و دارو و حمله مکرر به مناطق «امن» صادر شده است، نقض ظالمانه و آشکار حقوق بشر بین المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
لعنت ونفرین خدا بر اسرائیل و آمریکا و حامیانشان و سازمان ملل دروغگو فقط شعار الکی میدن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۳۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
سازمان ملل = آمریکا اسرائیل اروپا . دلشون به حال مسلمانان نمیسوزد
آخرین اخبار