رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر گفت: با كمک مردم ۷۳ میلیارد تومان کمک‌های نقدی براي مردم غزه جمع آوری شده است.

راضیه عالیشوندی، رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار كرد: جمعیت هلال احمر از همان روز‌های ابتدایی جنگ غزه تمام تلاش خود را کرده تا بتواند طبق وظيفه اي كه دارد اقلام مورد نیاز مردم غزه را به دستشان برساند. همچنين ما رایزنی‌هایی را با  صلیب سرخ داشته ایم،همچنین با کمیته صلیب سرخ جهانی و کشور‌های هم مرز كه مي توانند مسير را هموار تر كنند.

او گفت: به خصوص مصر که برای جا به جایی اقلام و محموله‌ها را از این طریق اقدام كرده ايم. ما مجوز ارسال محموله را گرفتیم که ساعاتی قبل از ‍‍پرواز آن را لغو کردند یعنی محموله‌های ما آماده و بارگیری شد و در آخر لغو شد. نحوه کمک‌های مردمی از طرق‌های مختلف هم اعلام شده است.  همچنین از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی هم خواسته شده تا کمک‌های خود را ارسال کنند.

عالیشوندی تصريح كرد: حدود ۷۳ میلیارد تومان کمک‌های نقدی مردمی جمع شده است. کمک‌های غیر نقدی اعم از چادر، پتو، مواد غذایی هم آماده  برای ارسال هستند.  

او گفت: ما اقلام را جمع آوردی کرده و آماده هستیم به محض این که مجوز داده شود و گذرگاه رفح باز شود، ارسال خواهیم کرد.ما پیگیر نشست اضطراری کمیته هلال اسلامی هم هستیم زیرا حدود ۵۶ عضو  دارد و مي توان مذاكره كرد.قرار بود جلسه برگزار شود، اما به دلایلی کنسل شد.  

او گفت:کمیته ملی حقوق بشر دوستانه مسئولیتش با هلال احمر است و دبیرخانه آن هم در هلال متمرکز است. اگر جلسات برگزار شود حتما گزارشی برای مجامع بین المللی آماده خواهیم کرد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار