روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مواضع منافقانه آمریکا در قبال تحولات فلسطین پرداخته و با ذکر دلال متعدد تأکید کرد که این کشور، برخلاف مواضع علنی، تمایلی به اعمال فشار بر رژیم اسرائیل برای پذیرش آتش بس در غزه ندارد.

روزنامه پولتیکو در گزارشی توضیح داده است که دولت بایدن از طرف برخی از دموکرات‌ها، مقامات عرب و حتی برخی از دیپلمات‌های آمریکایی برای کمک به پایان دادن به جنگ غزه تحت فشار است، اما کاخ سفید دستکم در شرایط کنونی تمایلی به برقراری آتش بس ندارد.

پولیتیکو با بیان اینکه حتی اگر کاخ سفید برای آتش‌بس اصرار هم کند، اسرائیل احتمالا گوش نخواهد کرد، افزود: مقامات آمریکایی اهداف خود در این درگیری را در ۴ بخش تعریف کرده اند که عبارت است از: حمایت بی قید و شرط از اسرائیل، جلوگیری از گسترش جنگ در خارج از نوار غزه، آزادی بیش از ۲۰۰ اسیر در غزه و کمک به کاهش بحران انسانی؛ و این به این معنی است که توقف جنگ در غزه در لیست اهداف آمریکا نیست.

پولیتیکو اضاف کرد: این مسئله در درجه اول به دلیل توافق آمریکا و اسرائیل برای نابودی حماس است. بنابراین، دولت آمریکا در حال حاضر اسرائیل را تحت فشار قرار می‌دهد تا به خاطر اهداف بشردوستانه جنگ را به طور موقت متوقف کند، اما از آتش بس طولانی مدت حمایت نخواهد کرد.

این روزنامه به نقل از یاکوف آمیدور، ژنرال بازنشسته ارتش اشغالگر اسرائیل نوشت: دولت نتانیاهو در حال حاضر هیچ گونه فشار واقعی را از سوی ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ احساس نمی‌کند.

او توضیح داد است که اولین فشاری که دولت اشغالگر با آن مواجه است کاهش موارد حمله به غیرنظامیان است و دومین فشار با اجازه برای ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غیرنظامیان غزه مرتبط است

پولیتیکو در پایان تأکید کرد: آنچه علناً گفته نمی‌شود این است که نابودی یا دستکم تضعیف حماس به نفع ایالات متحده در سطوح مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
چون آمریکا نمی خواد همه کشورها باید نظاره گر قتل و عام مردم مظلوم غزه باشند
آخرین اخبار