اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی تهران هرگونه بکارگیری و استخدام اتباع خارجی نیازمند استعلام کارفرمایان است.

طبق ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع خارجی نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص شده‌اند و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. بنابراین قبل از استخدام باید استعلام بگیرید.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان تهران هرگونه بکارگیری و استخدام اتباع خارجی نیازمند استعلام کارفرمایان است.

به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار، استخدام و بکارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز کار در واحد‌های کارگاهی ممنوع است و صراحتا اعلام شده کارفرمایانی که اتباع خارجی غیر مجاز و فاقد پروانه کار یا اتباعی که پروانه کار آن‌ها منقضی شده است را در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده است بپذیرند یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه خارجی با کارفرما قطع می‌شود، مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند، برابر قانون به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به تازگی بر لزوم استعلام کارفرمایان قبل از بکارگیری و استخدام اتباع خارجی تاکید و اعلام کرده است: طبق ماده ۱۲۸ قانون کار، کارفرمایان مکلف اند قبل از اقدام به عقد هرگونه قرارداد که موجب استخدام اتباع خارجی می‌شود، نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه خارجی استعلام کنند.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، کارفرمایان در استان تهران با مراجعه به اداره اشتغال اتباع خارجی به نشانی تهران، خیابان میرزای شیرازی، بین خیابان شهید مطهری و کریمخان زند، ساختمان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی واحد میرزای شیرازی نسبت به استعلام نیروی کار خود از میان اتباع خارجی اقدام کنند.

در راستای جلوگیری از اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز، گشت‌های مشترکی با حضور رؤسا و بازرسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان تهران و همراهی رؤسا و بازرسان ادارات صمت، سازمان تأمین اجتماعی، شبکه بهداشت، اتاق اصناف و پلیس امنیت آغاز شده است.

تنها در روز نخست اجرای طرح و گشت‌ها در شهرستان‌های پیشوا و بومهن، بیش از ۳۰ تبعه غیرمجاز خارجی شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شدند و با کارفرمایان متخلف برابر قانون برخورد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار