سخنگوی وزارت کشور فلسطین در نوار غزه می‌گوید که تمام نانوایی‌ها در شمال غزه از کار افتاده‌اند و صد‌ها هزار نفر در معرض خطر قحطی هستند.

ایاد البزم، سخنگوی وزارت کشور فلسطین در نوار غزه گفت: «تمام نانوایی‌ها در شمال غزه از کار افتاده‌اند و این امر جان ۹۰۰ هزار نفر از ساکنان را که با وجود تلاش‌های اشغالگران اسرائیل برای بیرون راندن مردم از خانه‌هایشان، همچنان از آواره شدن اجباری خودداری می‌کنند، به خطر خواهد انداخت».

به گزارش المیادین، این مقام فلسطینی با اشاره به اینکه ساکنان پناهگاه‌های شمال غزه «از بمباران اسرائیل در امان نمانده‌اند» تأیید کرد که «۳۲ روز است هیچ کمکی به شمال غزه نرسیده است».

البزم تاکید کرد: «گذرگاه امنی که اشغالگران اعلام کرده‌اند دروغ است و پس از جنایاتی که در آنجا انجام داده‌اند، به گذرگاه مرگ تبدیل شده است».

سخنگوی وزارت کشور فلسطین نسبت به «قتل عام» و «اعمال فشار روانی توسط نیرو‌های صهیونیست برای وادار کردن ساکنان شمال غزه به ترک خانه‌های خود» هشدار داد و افزود: «هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد. جنوب هم نمی‌تواند همه این تعداد را در خود جای دهد».

گفتنی است، رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود ادامه می‌دهد و تمام درخواست‌های بین المللی برای آتش‌بس بشردوستانه را رد کرده است. بنا بر آخرین آمار، شمار شهدای فلسطینی از ده هزار نفر گذشته و بازماندگان نیز با مشکلات کمبود شدید آب، مواد غذایی و دارو مواجه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
لعنت ونفرین خدا بر اسرائیل صهیونیست وآمریکا و حامیانشان ولعنت خدا بر صدام یزیدکافر یاد زمان جنگ افتادم که در بمباران هوایی نانوایی ها تعطیل می شدند و مردم در شرایط سختی بودند ...
آخرین اخبار