تمامی مستاجران باید اطلاعات ملکی که در آن اقامت دارند و اطلاعات مربوط به مالک آن ملک را در سامانه ثبت املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

سامانه املاک و اسکان که  از فرودین سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن و شناسایی خانه‌های خالی دارد و طبق قانون باید  تمامی سرپرستان خانوار‌ها در سامانه املاک ثبت نام کنند،  می‌بایست تمامی سرپرستان خانوار در شهر‌ها و روستا‌ها که  مالک هستند اطلاعات مسکن تحت  تملک خود را (اعم از مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و مالکیت‌های تعاونی روستایی) را در سامانه املاک و اسکان کشور با تعیین نوع بهره برداری ملک ثبت کنند و در ادامه تاکید شده است تمامی مستاجران نیز باید اطلاعات ملکی که در آن اقامت دارند و اطلاعات مربوط به مالک آن ملک را در سامانه ثبت املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

مستاجران به راحتی می‌توانند جهت ثبت اطلاعات ملکی که در آن اقامت دارند به سامانه ثبت املاک که توسط وزارت راه و شهر سازی طراحی شده است مراجعه و اطلاعات ملک را ثبت  کنند.

مستاجران باید  توجه کنند که عدم ثبت املاک توسط مالکین در سامانه املاک و اسکان کشور  amlak.mrud.ir، برای مالکین، جریمه مالیاتی است و در صورت عدم ثبت ملک در سامانه املاک و اسکان برای مستاجران قطع یارانه آن‌ها است.

به علاوه،  مستاجرانی  که در مدت زمان مقرر اقدام به ثبت محل اقامتگاه خود در سامانه املاک و اسکان ننمایند، در آینده  از دریافت خدمات دولتی نظیر گواهینامه، انشعابات، افتتاح حساب بانکی و بسیاری از دیگر خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 تمامی مستاجران که دارای قرارداد اجاره یک ملک  هستند  لازم است ،  ظرف مدت زمان دو ماه از تاریخ ۱۹ ماه فروردین تا ۱۹ ماه خرداد سال ۱۴۰۰، اطلاعات سکونتی خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان ثبت کنند به علاوه مستاجران می‌توانند برای دریافت وام اجاره خانه در مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن اقدام کنند.

مشاورین املاک هم باید توجه داشته باشند جهت ثبت قرار داد‌های معاملاتی ملکی الزام است از سامانه استعلام کد رهگیری املاک اقدام نمایند.

گفتنی است با اتمام مراحل ثبت نام در سامانه املاک و اسکان ، محل اقامتگاه افراد که به صورت ملک استیجاری است در سامانه املاک و اسکان ثبت شده و دیگر به آن خانه مالیاتی تعلق نخواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
شما نباید مستاجر را مجبور به ثبت کنید باید از طریق شرکت‌های خدمات رسان ، آب و برق و گاز بگویید هر واحد مسکونی که ثبت نشده است و‌کد رهگیری ندارد انشعاب آنها قطع می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
این طرح های بیخودی رو جمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
سلام
19 فروردین الی 19 خرداد 1400؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
با این هزینه های رهن و اجاره های سنگین که هر ساله هم در حال افزایش هست، مستاجر رو به جان موجر میاندازید، ابتدا شما باید مشاورین املاک رو ملزم کنید انعقاد تمامی قرارداد های خرید و فروش و رهن و اجاره در سامانه باید ثبت شود وگرنه خلاف هست و مشاور املاک جریمه سنگین خواهد شد بعد موجر رو ملزم کنید در صورت عدم ثبت قرارداد خود جریمه های سنگین خواهند شد بعد در آخر مستاجر که اگر دو مرحله قبل رعایت شود دیگر نیاز نیست اصلا مستاجر کاری کند.
مشاور املاک و موجر بنده خودشون صراحتا اعلام کردند نمی‌خواهند مالیات بپردازند شما نمیخوای بلند شو برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
سلام صاحب خانه ما خودش رفته یه قرارداد درست کرده با همه مستاجر ها که کلا ۸ واحد هستیم قرارداد بسته پول هم به حساب های مادر و بچه هاش میگه واریز کنید ما باید چبکار کنیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
چرا برای پرداخت مالیات وسایر دریافتیهای دولتی از کلمه باید استفاده میشه ولی برای پرداخت حقوق متناسب با سطح تورم بایدی درکارنیست این یک رابطه یکطرفه ومستبدانه هست.ومخالف عدالتی که ازآن دم میزنید.
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۴:۳۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
چرا وبه چه دلیل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
آقا اجازه !
مالک ما میگه حق ثبت کردن منزل استیجاری را ندارم ، اگر ثبت کنم بیرونم می کنه و.....!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
فقط زورتان به مستاجران می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
مگه زوره شاید کسی دلش نخواد فقط سرمردم زرنگید برینومسولین دزد روبگیرید اگه راست میگید ک اگه جلودردیهاشون گرفته می‌شد خیلی جوان‌ها ازدواج کرده بودن سرخانه زندگیهاشون بودن مگه مردم دستشون مثل مسولین توبیت المال میچرخه کم بدبختی برا مردم درست نکردین ک حالا میخوان مال منال مردمو ازش مالیات بگیرین!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
بیچاره کردید مردم رو بسکه سر هر چیز تهدید به قطع یه قرون یارانه کردید ک فقط پول نیم کیلو گوشته .طوری میگن یارانتون قطع میکنیم انگار چقده،خودتون میدونید چی به سر مردم آوردید چقد فقیر کردید مردم رو ک همین یه قرون یارانه براشون مهمه،خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
به جای گردن کلفت ها فقط دنبال مالیات گرفتن از بدبخت بیچاره ها باشید آفرین...! دیگه کارتون رسیده به تهدید مستاجرها به قطع یارانه رای به عجب دولت محرومانی دادیم ما...!
Germany
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
اگه شهروند یا سرپرست خانواده به سامانه املاک وصل نشه باید یارانه برق و اب و گاز قطع بشه!
با ریجستری خیلی راحت میشه به خانوارها رایانه داد یا کمک مالی. کلا طرح خوبیه! ایران نیاز به مدیریت بیشتری داره!
یا مالیات بیشتری میشه گرفت!
Germany
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
در کل هر شهروندی وصل به سامانه املاک شد می تونه یارانه برق و اب و برق دریافت کنه در غیر این صورت می تونه قیمت سوخت خانگی ازاد حساب شه!
توی یک خانه ۴ نفری باید یارانه چهار نفری بگیرند
یا یک خانه با ارزش بالا باید یارانه سوخت خانگی کمتری بگیرند!
این جوری راحت خانه خالی شناسایی میشه و یارانه سوخت بهتر تقسیم میشه!
هر شهروند باید کد ریجستری و کد ملی داشته باشه
مثلا خانه ای که ۴ نفر یارانه سوخت دارن
پنج نفر زندگی می کنند به خاطر قیمت سوخت ازاد شهروند تشویق بیشتری میشه تا ریجستر بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
به مستاجر فشار نیاورید برای ثبت نام چون ممکن صاحب ملک اطلاعات رو نده و مستاجر هم نمی تونه به صاحب خونه دستور بده.
لطفاً فقط خود مالکان رو مجاب کنید برای این کار و خود مالک هم بیاد و اطلاعات مستاجر رو ثبت کنه در سامانه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
اصلا هم راحت نیست. ابتدا باید مالک ثبت نام کنه که این کار رو نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
فقط گرفتن مالیات و فشار هر چه بیشتر بر مردم
آخرین اخبار