مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : حدود ۲۲۰ مدرسه پیش‌ساخته در استان وجود دارد که در ۱۴۵ باب آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ دانش‌آموز در هر مدرسه مشغول تحصیل هستند.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : در مدارس پیش‌ساخته وسائلی که مناسب فضای آموزشی است، داخل کانکس تعبیه شده‌اند و این مدارس قابلیت حمل و جابه‌جایی را توسط جرثقیل دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه افزود: حدود ۲۲۰مدرسه پیش‌ساخته در استان کرمانشاه وجود دارد که در ۱۴۵باب آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵دانش‌آموز در هر مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی، گفت: هدف از اجرای طرح مذکور جمع‌آوری تمام مدارس کانکسی در سطح کشور است. نظری ادامه داد: در قالب اجرای طرح شهید پناهی، مدارس کانکسی که بیش از ۱۰دانش‌آموز دارند، در اولویت هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح شهید پناهی، مدارس کانکسی طی یک برنامه سه ساله جمع‌آوری خواهند شد.

این مقام مسئول افزود: هم‌اکنون برخی از این مدارس برچیده شده و ساختمان‌های جدید به جای آن‌ها در دست ساخت هستند که پس از جمع‌آوری تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰دانش‌آموز به سراغ مدارس با جمعیت دانش‌آموزی کمتر خواهیم رفت.

وی گفت: هیچ مدرسه عشایری در سطح استان کرمانشاه وجود ندارد، اما در فصولی خاص که عشایر کوچ نمی‌کنند و در روستا‌ها یا نزدیک به شهر‌ها ساکن‌اند برخی مدارس میزبان دانش‌آموزان آن‌ها هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر معلم کوچ‌رو نیز در استان کرمانشاه وجود ندارد.

وی گفت: تمامی مدارس استان کرمانشاه اعم از شهری، روستایی و حتی کانکسی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز هستند.

نظری تصریح کرد: تعدادی از مدارس هنوز در دست ساخت هستند و علت تاخیر در بهره‌برداری از آن‌ها همین نصب و راه‌اندازی و یا تعمیر سیستم گرمایشی است.

وی اذعان کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی ۱۶۴مدرسه با ۲۱۹کلاس درس انجام پذیرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی و تعمیر مدارسی که سیستم گرمایشی آن‌ها سرقت شده یا نیازمند تعمیر بوده، پایان پذیرفته و هم‌اکنون تقریبا هیچ مدرسه‌ای که در این زمینه دچار مشکل و یا کمبود باشد، وجود ندارد.

نظری گفت: به دلیل اهمیت موضوع گرمایش فضای آموزشی، سیستم‌های گرمایشی مدارس به‌طور مداوم بررسی و نظارت می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.