رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زهک گفت: موضوع سلامت تولید و مترتب آن تحقق امنیت غذایی از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی در صنعت پرورش طیور می‌باشد.

رافع شیخیرئیس اداره دامپزشکی شهرستان زهک در جلسه با مالکین واحد‌های مرغداری در شهرستان زهک گفت: موضوع سلامت تولید و مترتب آن تحقق امنیت غذایی از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی در صنعت پرورش طیور می‌باشد.

وی  با اشاره به آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق پرندگان در دنیا و کشور خواستار تشدید اصول امنیت زیستی در واحد‌های فعال شد. 

وی گفت: علی رغم فراهم بودن بستر مناسب برای راه اندازی مجدد واحد‌های غیرفعال، عرضه مرغ زنده را از مهمترین عوامل شیوع بیماری‌های طیور دانستند که بر فعالیت بهداشتی مرغداری‌ها تاثیر داشته و باعث افزایش کانون‌های بیماری می‌گردد و از سویی تعطیلی کشتارگاه طیور یکی از چالش‌های منطقه در زمینه کاهش عرضه مرغ زنده می‌باشد که در کنار سایر عوامل با اهمیت بیشتری رونق صنعت پرورش طیور را تحت تاثیر قرار داده است.

رافع شیخی لفزود:بروز بیماری در مزارع پرورشی هزینه‌های تولید را برای مرغداران افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث کاهش تمایل مرغداران برای افزایش تعداد دوره‌های پرورشی در سال و نیز فعال کردن واحد غیرفعال گردد.

در این جلسه مالکین واحد‌های مرغداری در شهرستان زهک به بیان مشکلات خود پرداختند.

برچسب ها: پرورش مرغ ، مرغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.