دیدار رئیس جمهور مصر و رئیس سیا در قاهره

عبدالفتاح السیسی و ویلیام برنز درباره جنگ غزه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

یک ماه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه می‌گذرد. طی این مدت مقامات ارشد آمریکایی از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور تا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه؛ لوئید آستین، وزیر دفاع؛ و قانونگذاران ارشد کنگره به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و حمایت خود را از تل آویو برای کشتار مردم فلسطین اعلام کردند. به تازگی رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نیز با سفر به منطقه به دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی است. 

به گزارش الجزیره، ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا امروز (سه شنبه) با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار و گفتگو کرد. 

منابع آگاه محور اصلی گفتگو‌های دو طرف را تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و جنگ غزه عنوان کردند. 

در طول این جلسه السیسی بر اهمیت استقرار آتش بس به منظور حفاظت از جان غیرنظامیان تاکید کرد. همچنین رئیس جمهور مصر خواستار تسریع در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و جلوگیری از تشدید بیشتر شرایط شد. 

مصر با هماهنگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سازمان ملل مدیریت گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را در دست دارد. با این حال، قاهره از همان روز‌های نخست جنگ برخلاف درخواست تل آویو و واشنگتن حاضر به باز کردن مرز‌های خود برای ورود آوارگان فلسطینی به صحرای سینا نشد. 

السیسی تنها یک هفته پس از آغاز جنگ غزه با جو بایدن، همتای آمریکایی خود در این باره دیدار و گفتگو کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار