صرفه‌جویی ۳.۲ میلیون مترمکعبی در برداشت آب از چاه‌های سمنان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، به میزان ۳.۲ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

احسانی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان  در هفتمین جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: آب زیرزمینی یکی از منابع استراتژیک و مهم کشور بوده و حفاظت و حراست از آن بسیار حائز اهمیت و از کار‌های حاکمیتی وزارت نیرو است و در این راستا، طرح‌های احیا و تعادل بخشی در سطح کشور در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، نصب کنتور‌های هوشمند روی چاه‌ها، اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌ها، پروژه‌های جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز به‌طور مستمر در حال انجام است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده برای نصب کنتور هوشمند و اجرای طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نصب کنتور هوشمند روی ۳۰۰ حلقه چاه هدف‌گذاری شده که تاکنون، ۱۲۵ کنتور معادل ۴۲ درصد از چاه‌ها مجهز به کنتور هوشمند شده است.

احسانی گفت: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز با اقدامات انجام‌شده و کاهش منصوبات، در حجم ۳.۲ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار