توقیف بیش از ۸ تن چوب قاچاق درشفت

فرمانده انتظامی شفت از کشف ۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مجید تقی‌زاده" به تشدید اقدامات همه جانبه مجموعه انتظامی به منظور مقابله با قاچاقچیان چوب اشاره کرد و اظهار داشت: قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است و ضرر جبران‌ناپذیری را به سلامت محیط زیست وارد می‌کند.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس آگاهی و پاسگاه انتظامی جیرده در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه خودرو کامیون و نیسان باری حامل چوب مشکوک شده و برای بررسی آن‌ها را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شفت از کشف ۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در بازرسی از این خودرو‌ها خبر داد و بیان داشت: در این رابطه متهمان ۴۵ و ۴۹ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل داده شد، اذعان داشت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ تقی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب ها: چوب ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.