معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می تواند موجب توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در شهرستان فردوس شود .

اشرفی معاون استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و عمران فردوس در خصوص سرمایه گذاری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان فردوس، گفت: با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های مناسب فردوس، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان می‌تواند موجب توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی منطقه شود.

او افزود: احداث منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان فردوس می‌تواند سهم بخش صنعت و به ویژه صنایع تکمیلی، تبدیلی و بسته بندی را در اشتغال استان افزایش دهد و به یکی از راهبرد‌های توسعه استان یعنی تکمیل زنجیره ارزش و وتوسعه بخش صنعت نیز کمک کند.

اشرفی با بیان اینکه احداث منطقه ویژه اقتصادی فرآیند خاص خود رادارد، اظهار کرد: سازمان مسئول باید مدارکی شامل طرح توجیهی، مستندات مبنی بر توانمندی مالی و موافقت‌های مورد نیاز را از دستگاه‌های ذیربط جهت ارائه به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی تهیه نماید.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری در شهرستان فردوس در بخش‌های مختلف اقتصادی اشاره کرده و گفت: وجود ذخایر معدنی مناسب، اتصال شهرستان به شبکه گاز، وجود زیرساخت‌ها و امکانات مناسب جهت سرمایه گذاری، کشت محصولات کشاورزی خاص (زعفران، انار، پسته، گیاهان دارویی و ...) از جمله ظرفیت‌های شهرستان فردوس است.

او با تأکید بر اینکه زمینه توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان فردوس وجود دارد، ادامه داد: وجود بزرگترین مجتمع آبدرمانی شرق کشور، منطقه نمونه و روستای گردشگری باغستان، شهر تاریخی تون، قنات جهانی بلده و ... از مهمترین پتانسیل‌های گردشگری شهرستان فردوس است که سالانه هزاران گردشگر را جذب می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.