مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : سه هزار و ۹۰۰ تن محصول خرما از نخلستان‌های بارور این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

جبار خدامرادی مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : برداشت خرما امسال از سطح ۶۵۰ هکتار از باغات بارور این شهرستان انجام شد که محصول تولیدی نسبت به سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ تن افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: امسال میانگین عملکرد تولید خرما در هر هکتار نخیلات قصرشیرین ۶ تُن در هکتار و به طور میانگین هر کیلوگرم خرما با قیمت یک میلیون ریال به فروش رسید که در مجموع سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد زایی برای باغداران به همراه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت خرما زمینه به کارگیری و اشتغال ۳۰۰ نفر را در قصرشیرین فراهم کرد که علاوه بر در آمدزایی و صرفه اقتصادی در ایجاد اشتغال نیز موثر است.

خدامرادی اضافه کرد: خرمای تولید شده علاوه بر تامین مصرف داخل استان کرمانشاه به سایر استان‌های کشور نیز صادر و نحوه مصرف آن تازه خوری بود که بخشی نیز توسط زنان روستایی این شهرستان به شیره خرما تبدیل شد.

وی گفت: قصرشیرین در مجموع ۹۵۰ هکتار نخلستان با رویکرد تولید عمده و تجاری دارد که ۶۵۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است و از ارقام این منطقه می‌توان به «زاهدی»، «پیارم»، «برحی»، «ربی»، «خضراوی»، «جعفری»، «ازرق»، «اشرسی»، «کبکاب» و» مجول» اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از آمادگی دولت برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت و ارائه حمایت و مشوق‌های لازم به سرمایه گذاران جهت ایجاد صنایع تبدیلی محصولان کشاورزی و باغی از جمله خرما مانند بسته بندی و فرآوری خبر داد.

خدامرادی اظهار کرد: واگذاری نهاده‌های کشاورزی، اختصاص نهال یارانه ای، اعطای تسهیلات ارزان قیمت، تامین لوله و اتصالات انتقال برای آبیاری نوین و کاهش آثار خشکسالی از حمایت‌های جهاد کشاورزی از باغداران در یک سال گذشته با هدف ارتقای کیفی نخیلات قصرشیرین است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.