سومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین ۲۳ آبان‌ماه با محوریت غزه و با حضور معاونت‌های بین‌الملل سازمان‌ها، ارگان‌ها و فعالان بین‌الملل برگزار می‌شود.

محسن کاظمی معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری سومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین اظهار کرد: این اجلاسیه توسط معاونت بین‌الملل سازمان بسیج روز ۲۳ آبانماه در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح با مشارکت معاونت‌های بین الملل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و روسای آن‌ها و فعالان بین‌الملل و رسانه‌های محور مقاومت برگزار می‌شود.

به گفته وی، عنوان سومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با شعار محوری " فلسطین محور مقاومت، غزه نماد استقامت" نامگذاری شده است.

وی گفت: در این اجلاس از سفیران کشور‌های محور مقاومت سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن دعوت شده است و در پایان بیانیه‌ای صادر و موضع رسمی مجموعه بسیج و همه معاونت‌های بین‌الملل سازمان‌ها اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با زمینه اسلامی در جهت رشد، گسترش و نفوذ اسلام در سراسر جهان توسط حضرت امام ایجاد شد گفت: انقلاب اسلامی فقط برای کشور جمهوری اسلامی ایجاد نشده و لذا حضرت امام (ه) یک تفکر بیدار اندیشی، آزاداندیشی، مبارزه با ظلم، مستکبر و تبیین سنت رسول الله در جهان را مدنظر داشتند.

 کاظمی افزود: در ابتدا شاید خیلی از حتی متدینین و انقلابیون ما قائل به این موضوع نبودند که این انقلاب می‌تواند یک روزی جهانی شود، ولی امروز بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب تفکر حضرت امام (ره) هر روز نوتر از روز قبل هم در داخل و هم در خارج کشور خودنمایی می‌کند و انقلاب اسلامی محدود به جامعه اسلامی و محور مقاومت نشده است. امروز تفکر اسلامی حضرت امام را حتی در کشور‌های دور با عقاید متفاوت شاهد هستیم.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بسیج حقیقتاً محور اتحاد جامعه اسلامی و جهانی است بر این اساس ار نویی را آغاز کردیم و این همایش آغاز راه است. همایش شکلی و احساسی نیست که معاونت‌های بین‌الملل سازمان‌ها و مراکز و دانشگاه‌ها و اساتید را جمع کنیم یک سخنرانی یک مراسم احساسی و تمام شود. این همایش شروع یک حرکت جدید است.

وی گفت: این همایش یک همافزایی بین سازمان‌ها، ارگان‌ها و حتی خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی که قرار است در صحن بین الملل فعال باشند. ما این رسانه‌ها را عضو دبیرخانه دائمی این اجلاسیه خواهیم کرد و ارتباط آن را با اصحاب رسانه و دست‌اندرکار‌های بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

کاظمی افزود: اتفاقی که این روز‌ها شاهد آن هستیم مبارزه‌ای که بیش از ۷۰ سال شروع شده، ولی این مبارزه در داخل کشور فلسطین و محدوده‌های تحت فشار رژیم اشغالگر قدس در غزه و کرانه باختری بود امروز به همت خبرنگاران و اصحاب رسانه صدای مظلومیت کشتار و وحشی‌گری‌ها و ظلم مضاعف به مردم فلسطین در سراسر دنیا شنیده شده است و از سوی دیگر، اقتدار جبهه مقاومت توسط رسانه‌ها در حال انعکاس است؛ البته این ظلم و جنایت‌ها وجود داشت، ولی شنیده نمی‌شد.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که خبر را نمی‌شود کتمان کرد ادامه داد: ابزار رسانه در اختیار همه قرار دارد. در فلسطین صدایی واحد را از فلسطینیان در دفاع از سرزمین خود و اندیشه مقاومت می‌شنویم در صورتی که در سرزمین‌های اشغالی تاکنون نشنیده ایم کسی عنوان کند که هر آنچه دارم فدای بقای رژیم صهیونیستی شود.

کاظمی گفت: کشور‌های مستکبر که نام جامعه جهانی را بر خود گذاشته‌اند در نشست‌ها و قطعنامه‌ها ایران را محکوم می‌کنند در حالی که زمان تشکیل سازمان ملل، جهان شامل ۵۰ کشور بود، اما بعد از تشکیل این سازمان ۱۵۰ کشور از تجزیه این کشور‌ها به‌وجود آمد که در رای‌گیری‌ها تابع آمریکا هستند؛ کشور‌هایی که مجموع مساحت آن‌ها به مساحت ایران هم نمی‌رسند.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی حتی یک پیروزی بدست نیاوردند و طی این مدت هر آنچه انجام داده فقط برای دفاع از خود بوده است. امروز به جایی رسیده‌ایم که کوچک‌ترین گروه مقاومت، اسرائیل را به شکستی کشانده که قابل ترمیم نیست.

کاظمی افزود: بسیج در امور بین‌الملل در حد مشاوره و احصاء اطلاعات مستضعفین جهان فعالیت دارد و دخالتی در فعالیت اجرایی دستگاه‌های اجرایی و امنیتی نخواهد داشت؛ به عبارت دیگر، فقط اطلاعات مستضعفین جهان را استخراج کرده و برای بهره‌برداری، آن را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
به جای اجلاسیه به داد مردم غزه برسید
آخرین اخبار