وظیفه تشخیص نو یا مستعمل بودن گوشی‌های همراه وارداتی با رگولاتوری نیست

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که وظیفه تشخیص نو یا مستعمل بودن گوشی همراه با رگولاتوری نیست.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیرامون واردات بی‌ضابطه گوشی‌های رفرش و ریپک یک نشان تجاری تصریح کرد که وظیفه تشخیص نو یا مستعمل بودن گوشی همراه با رگولاتوری نیست.

سازمان تنظیم مقررات پیرامون قصور رگولاتوری در ورود گوشی‌های مستعمل یک نشان تجاری، اعلام کرد: بر اساس قانون فقط بررسی‌های فنی یک گوشی همراه بر عهده این سازمان قرار دارد.

رگولاتوری یک مرجع تنظیم‌گر است که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه استاندارد تجهیزات ارتباطی نیز تکالیفی بر عهده دارد به همین جهت بر اساس مقررات جاری کشور کالا‌های فناوری پیش از ورود به ایران در آزمایشگاه‌های فنی رگولاتوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

نکته مهم، اما این است که آزمایش‌های مذکور به طور کل فنی هستند و رگولاتوری موظف به پاسخگویی درباره مستعمل بودن گوشی‌های تلفن همراه نیست. پیشتر نیز در پاسخ به شائبه‌های مانند این اعلام شده بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صرفا متولی بررسی‌های فنی تلفن‌های همراه است و مواردی از قبیل ممنوع کردن ورود یک کالا یا تشخیص مستعمل بودن آن بر عهده نهاد‌های دیگر است. رگولاتوری موظف به اجرای آزمون‌های فنی نظیر بررسی سطح میدان الکترومغناطیسی، سطح تاثیرگذاری انرژی دستگاه بر بدن «SAR» و سنجش باند‌های فرکانسی دستگاه و امثال آن است.

این که ورود یک کالای فناوری یا غیرفناوری مجاز یا ممنوع است، مراجع ذی‌صلاح باید برای آن تصمیم‌گیری کنند، رگولاتوری صرفا بعد از ورود کالا به گمرک بر اساس روش‌های استاندارد، تعدادی از محموله را به عنوان نمونه از بار خارج و آزمایش می‌کند تا استاندارد‌های فنی لازم را داشته باشد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار