مدیرکل گمرک مرزی دوغارون از افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در گمرک مرزی دوغارون خبر داد.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی وافزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در گمرک مرزی دوغارون سنتی از سوی کارکنان گمرک مرزی دوغارون، در این گذرگاه رسمی کشف شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

سید حسن رحیمی زاده افزود: این میزان مواد مخدر از نوع هروئین فشرده، هروئین پودری، شیشه، آبکار شیشه، مرفین، حشیش، تریاک و شیره تریاک است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مواد افیونی کشف شده از نوع صنعتی و ۲۰ درصد سنتی است.

رحیمی زاده بیان کرد: ۸۰ درصد مواد مخدر کشف شده در گمرک دوغارون از سوی اتباع کشور افغانستان به سمت این کانون اقتصادی حمل شده است.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد به کشف بزرگترین محموله مواد مخدر در این معبر زمینی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: کشف ۲۶۸ کیلوگرم مواد مخدر که ۲۵۰ کیلوگرم آن از نوع شیشه و ۱۸ کیلوگرم آن از نوع تریاک بود، یکی از بزرگترین محموله‌های مواد مخدر در گمرک مرزی دوغارون بود، این محموله در یک بار ترانزیتی از سمت افغانستان به مقصد امارات متحده عربی بارگیری شده بود.

رحیمی زاده افزود: در این ارتباط افزون بر ۲۵ متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر که با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

وی گفت: با استفاده از تجهیزات و امکانات الکترونیکی، ورود و خروج هرگونه کالای قاچاق در گمرک مرزی دوغارون رصد و پایش می‌شود.

استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر از این مرز در شهرستان تایباد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.