هوای کلانشهر اصفهان امروز برای همه ناسالم و در دو ایستگاه قهجاورستان و کردآباد بسیار ناسالم و در مرز هشدار اعلام شده است.

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه شانزدهم آبان ماه با میانگین ۱۵۸ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان با ۱۵۴، خیابان احمد آباد با ۱۷۲، میدان انقلاب با ۱۵۸، بزرگراه خرازی با ۱۵۷، دانشگاه صنعتی با ۱۶۱، رهنان با ۱۵۶، خیابان زینبیه با ۱۷۱، سپاهان شهر و ولدان با ۱۵۳، فرشادی با ۱۵۱، خیابان فیض با ۱۵۹ و بولوار کاوه با ۱۶۱ کرداباد با ۲۰۰ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم و قهجاورستان با ۲۸۵ AQI بنفش و بسیار ناسالم ثبت شد است.

امروز شاخص هوا در خیابان‌های میرزا طاهر و پروین با ۱۰۸ و در پارک زمزم ۱۲۵ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

اما شاخص هوا تنها در سجزی با ۸۶ و شاهین شهر با ۸۱ AQI در وضعیت قابل قبول گزارش شده است این درحالی است که ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله مبارکه، خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان به دلیل پایداری جو افزایش آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا وجود دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.