دادستان همدان گفت: وجود نزدیک به ۷۰۰ حکم اجرا نشده تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی در استان قابل قبول نیست.

حسن خانجانی موقر در نشست بررسی وضعیت ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حوزه اراضی باغی و کشاورزی گفت: متاسفانه با وجود احکام صادره برای تخریب این گونه ساخت و ساز‌ها اراده جدی را در این زمینه شاهد نیستیم.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه برنامه خاصی برای ساخت و ساز‌ها های غیر مجاز وجود ندارد، افزود: اگر برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی، جزو اولویت‌ها بود به طور قطع دست کم تجهیزات لازم در اختیار استان برای مبارزه با زمین خواری قرار گذاشته می‌شد.

این مسوول قضایی از وجود نزدیک به ۷۰۰ حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: این رقم احکام اجرا نشده، به هیچ عنوان قابل قبول و شایسته نیست و باید هرچه سریعتر سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه زمان بندی تخریب را به این دادسرا اعلام کند.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

رشد قیمت زمین موجب شده تا برخی دلالان و سودجویان با فعالیت‌های غیرقانونی به تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی در استان همدان اقدام کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.