رئیس دانشگاه مراغه گفت: ۱۷۴ دانشجوی عراقی طی سال تحصیلی جدید ثبت‌نام شدند و تعداد دانشجویان خارجی در این دانشگاه به ۲۸۷ نفر رسید. 

آقای زادشکویان گفت: دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته‌هایی چون فیزیک نجومی، شیمی تجزیه، شیمی عالی، زیست فناوری میکروبی، ژنتیک، ریاضی کاربردی آنالیز عددی، آگروتکنولوژی و شیمی حاصلخیزی تحصیل می‌کنند.

وی گفت: دانشجویان خارجی این دانشگاه در رشته‌های دیگری چون مهندسی عمران سازه، مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی، مهندسی مکانیک ساخت و تولید، جغرافیای سیاسی، روانشناسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری (محیط زیست و مسکن) و آموزش زبان انگلیسی نیز ادامه تحصیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه همه آنان تبعه کشور عراق هستند اضافه کرد: طی ترم دوم سال تحصیلی گذشته نیز ۴۳ دانشجوی خارجی و در ترم تابستان امسال هم ۷۰ دانشجوی عراقی در این دانشگاه پذیرش شدند.

آقای زادشکویان گفت:دانشجویان خارجی برای اولین‌بار از ترم دوم سال تحصیلی گذشته در دانشگاه مراغه پذیرش شدند و همه آن‌ها شهریه پرداخت می‌کنند.

وی شهریه این دانشجویان در رشته‌های گروه علوم انسانی را حدود ۳۳۰ دلار و رشته‌های فنی و مهندسی را ۴۶۰ دلار عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان خارجی این دانشگاه در همان کلاس‌های تلفیقی با دانشجویان ایرانی حاضر می‌شوند و اساتید از زبان‌‎های فارسی و انگلیسی برای تدریس بهره می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.