معترضان بندر تاکوما آمریکا را مسدود کردند تا کشتی‌هایی که گمان می‌رود عازم رژیم صهیونیستی هستند را متوقف کنند.

 صد‌ها نفر تا اواخر صبح در ورودی بندر تاکوما جمع شده بودند تا مانع از بارگیری محموله توسط کشتی MV Cape Orlando که یک کشتی تدارکاتی ارتش آمریکا ست، شوند. این شناور ۶۳۵ فوتی بخشی از ناوگان ذخیره دفاع ملی آمریکا است و در جنگ‌های عراق و افغانستان مورد استفاده قرار گرفته است.

براساس گزارش سیاتل تایمز، در این تظاهرات ۱۲ ساعته، برخی از مردم به صورت حلقه‌ای راهپیمایی کردند، برخی پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و برخی نیز تابلو‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «به اسرائیل کمکی نمی‌کنیم»، «هم‌اکنون آتش‌بس» و «تا بازگشت مقاومت کنید».

بیسان برغوتی از گروه سامیدون سیاتل گفت: ما امروز اینجا در حال مسدود کردن یک کشتی نظامی هستیم که از اسکله اوکلند به تاکوما آمده است.

معترضان بر این باورند که این کشتی در حال انتقال تجهیزات نظامی و سلاح به اراضی اشغالی است. برغوتی گفت که آن‌ها مطمئن نیستند که سلاح‌ها در کجا قرار دارند و مقامات بندر تاکوما به درخواست‌ها برای اطلاعات بیشتر پاسخی ندادند.

او در ادامه افزود:، اما ما با حضور خود در اینجا می‌دانیم که مانع از آن می‌شویم که کارگران بتوانند کار خود را انجام دهند و کشتی را بارگیری کنند.

آلون لاپید از انجمن دانشجویان متحد برای برابری و بازگشت فلسطینیان در دانشگاه واشنگتن گفت که اعتراض در ساعت ۵ صبح آغاز شد. معترضان از خودرو‌ها برای بستن جاده‌ها و دروازه‌ها استفاده کردند و کارگران کشتی را مجبور به بازگشت کردند. به گزارش تاکوما نیوز تریبون، پلیس پشت یک حصار در ترمینال مستقر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
این چندنفر
آخرین اخبار