مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان از طرح رایگان سلامت خانواده بهره مند شده اند.

 مختاری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در مرحله اول در ۵۸ شهرستان کشور، با اولویت بندی و از ابتدای اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شده است.

اوافزود: مهریز یکی از مناطق منتخب تحت پوشش طرح سلامت خانواده برنامه «سلامت خانواده» در استان یزد و کشور است و اکنون ۴۰ هزار نفر جمعیت شهری در این شهرستان زیر پوشش طرح قرار گرفته اند.

 مختاری ادامه داد: این تعداد جمعیت در قالب ۱۳ گروه سلامت سازماندهی شده اند که هر گروه سلامت متشکل از یک ماما و یک مراقب سلامت، خدمات لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هدف از اجرای برنامه سلامت خانواده را پوشش همگانی سلامت شامل پوشش کامل جمعیت، ارئه بسته خدمتی جامع و کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی توسط مردم در قالب ساختار شبکه بهداشت عنوان کرد.

مختاری اظهار داشت: مدیریت سرانه ارائه خدمت در سطح یک و بخشی از خدمات سرپایی سطح دو و ارائه خدمات نوین سلامت در مناطق حاشیه نشین و شهری بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح سلامت خانواده ارائه می‌شود.

او تاکید کرد: خدمات درمانی و دریافتی از بیماران در بیمارستان‌ها نیز از طریق نظام ارجاع طرح پزشک خانواده رایگان است. در برنامه پزشک خانواده، بیمارانی که از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی منتقل شوند از خدمات بستری رایگان برخوردار خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.