مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: سازمان انتقال خون یک سازمان حیاتی و بدون جایگزین است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با مدیرکل انتقال خون استان دیدار و ضمن قول مساعدت در بحث ترویج فرهنگ اهدای خون، به جمع اهداکنندگان خون پیوست.

سید محمدرضا آقایی مدیرکل انتقال خون استان یزد در این دیدار با اشاره به اینکه انتقال خون یزد جزو سه استان برتر کشور در زمینه اهدای خون است، گفت: در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور و در پوشش اهدای خون جزو استان‌های نسبتاً خوب در بین دیگر استان‌ها هستیم.

او، از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و افزود: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های خونی سازمان انتقال خون است.

آقایی با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معطل خون نمی‌ماند و این حاصل سال‌ها تلاش همکاران در این اداره کل است، تصریح کرد: البته تلاش داریم با ایجاد مراکز سایر، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه اگر سامانه سیار اهدای خون در استان راه اندازی شود می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.

او در پایان بر اقدامات اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج بیشتر اهدای خون نیز تاکید و از آن جمله به راه اندازی پویش‌های نذر خوشبختی، اهدای خون خانواده، طلاب و ورزشکاران اشاره کرد.

معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم اهدای خون را مصداق بارز آیه قرآن خواند و گفت: هر کس یک نفر را زنده کند مثل آن است که همه بشر را نجات داده است. با اهدای هر کیسه خون می‌توان جان سه نفر را نجات داد.

مصطفی زارع زاده بابت ترویج فرهنگ اهدای خون اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های مختلف با موضوع اهدای خون، نصب بنر‌های تبلیغاتی با موضوع اهدای خون و همچنین اهدای پلاکت آفرزیس از جمله مواردی است که می‌توان با کمک دو نهاد صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.