چین: روابط با استرالیا در نقطه آغاز جدیدی قرار دارد

رئیس جمهور چین و نخست وزیر استرالیا در پکن با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

استرالیا در دو راهی رابطه پرسود با چین یا اتحاد با آمریکا برای ایجاد موازنه با پکن قرار دارد. کانبرا گرچه نمی‌تواند چشم خود را به روابط اقتصادی با پکن ببندد، اما ایجاد بازدارندگی در برابر این کشور در منطقه بسیار حائز اهمیت است. با این حال، مقامات استرالیایی همچنان به دنبال تعامل با چین هستند. سفر نخست وزیر این کشور به پکن بخشی از این تلاش هاست. 

به گزارش تله تریدر، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز (دوشنبه) در دیدار با آنتونی آلبانز، نخست وزیر استرالیا در پکن اعلام کرد روابط دو کشور در نقطه آغاز جدیدی قرار دارد.

وی در این دیدار از آلبانز به دلیل تلاش برای ثبات و گسترش روابط با چین قدردانی کرد. 

رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد: روابط سالم و باثبات میان استرالیا و چین در خدمت منافع مشترک دو کشور و مردمان دو سرزمین است. این امر همچنین خواسته کشور‌های منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه است. بسیار اهمیت دارد که ما به تلاش‌ها برای حرکت به سمت یک همکاری استراتژیک جامع میان دو کشور ادامه دهیم. 

آنتونی آلبانز نیز در این دیدار با قدردانی از طرف چینی، اعلام کرد: استرالیا و چین مجموعه‌ای از گفتگو‌ها را از سر گرفته اند و سرعت بازدید‌های مقامات دو کشور در حال افزایش است. کانبرا علاقه‌مند به ادامه رشد پایدار اقتصاد چین است. 

در خبری دیگر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد هی لی فنگ، معاون نخست وزیر چین و رئیس کمیسیون مالی حزب، هفته جاری با جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در واشنگتن دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار