معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ستاد نانو با تمام توان به عنوان یکی از ستاد‌های پیشروی معاونت علمی حرکت می‌کند.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو ۱۳ آبان کار خود را آغاز کرد و بدین ترتیب ده‌ها شرکت فناوری نانویی فعال در حوزه‌های مختلف، محصولات و خدمات خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در سومین روز برگزاری این نمایشگاه، از آن بازدید کرد. پیرو این بازدید حدود ۱۰ محصول دانش بنیان از ۷ شرکت فناوری رونمایی و قرارداد‌هایی در همین راستا منعقد شد.

دهقانی فیروزآبادی ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد نانو با تمام توان به عنوان یکی از ستاد‌های پیشروی معاونت علمی حرکت می‌کند. برنامه توسعه ارتباطات بین المللی و بحث تجاری سازی و اقتصادی کردن دستاورد‌های علمی و فناوری از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد فناوری نانو است. امروز در جلسه رونمایی شاهد بودیم چندین محصول با تکنولوژی بسیار بالا که با استفاده از فناوری نانو ایجاد شده‌اند، به صنعت و مشتری تحویل شدند و قرارد‌ادهایی هم در حاشیه این نوآوری منعقد شد.

او افزود: صنعت نانو در کشور در حال شکل گرفتن به عنوان یک صنعت جدی است و با عنوان صنعت قدرتمند کننده توان کشور در تعاملات بین‌المللی هم نقش بازی می‌کند. به عنوان یکی از محور‌های اصلی همه گفتگو‌های بین المللی ما با کشور‌های دوست و مورد نظر، توسعه همکاری‌ها در صنعت نانو و انتقال فناوری نانو است. امسال نمایشگاه بسیار پرشور برگزار شد و در کنار نمایشگاه یک ابتکار دیگر هم برقرار شد و آن هم اینکه ستاد‌های دیگر توسعه فناوری مثل ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک، فناوری‌های زیستی، فناوری‌های شناختی و ... هم وجود دارد و این شناخت می‌تواند کمک کند که ما در سال‌های آینده شاهد جهش‌های فناورانه در همه حوزه‌ها باشیم.

معاون علمی رئیس جمهور درباره اخباری مبنی بر تعطیل شدن کارخانه نوآوری آزادی گفت: پیگیر هستیم مسائل حل شود. کار‌های خوبی انجام شده و انشاء الله اخبار خوبی اعلام می‌شود.

با حضور معاون علمی رئیس جمهور، ۳ قرارداد صنعتی فناوری نانو در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۲ امضا شد. این سه قرارداد شامل فروش محصول اپوکسی نانو برای ماهیچه‌های ریخته‌گری به‌ روش کلدباکس، فروش محصول ورقه‌های فومیزه نانویی بر پایه PVC برای کاربرد در دکوراسیون ساختمان و ساخت ۴۵۰ واحد با بتن سبک و مستحکم نانویی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار