نظارت بر نانوایی‌ها با رتبه بندی آن‌ها برای تولید با کیفیت و با وزن مشخص نان در مشهداز اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت بر تولید نان با کیفیت برعهده این اداره کل است، گفت: در گام نخست از معاونت اقتصادی استانداری خواستار اعمال نظارت بر تولید نان و رتبه‌بندی نانوایی‌های مشهد هستیم.
محمد سجادی عطار افزود: تولید با کیفیت محصول نان و نظارت بر وزن آن و موضوع کم فروشی و همچنین میزان مصرف انرژی در فرآیند تولید از جمله وظایف نظارتی اداره کل استاندارد خراسان رضوی است.

وی به اختصاص حجم قابل توجهی آرد یارانه‌ای به حدود ۲ هزار نانوایی در مشهد اشاره و گفت: از این رو نظارت بر نانوایی‌ها با رتبه بندی آن‌ها برای تولید با کیفیت و با وزن مشخص نان در این کلانشهر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: با هماهنگی شورای آرد و نان به معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی پیشنهاد داده‌ایم طبق مولفه‌هایی، رتبه بندی نانوایی‌ها را در دستور کار قرار دهند و در جلسات این موضوع مطرح شده است، اما اجرای آن منوط به مصوبات استانی و تامین بودجه برای این اداره کل است.

سجادی طرح رتبه بندی نانوایی‌ها در استان خراسان رضوی را نخستین ایده کشوری در این خصوص عنوان کرد و افزود: رعایت ضوابط بهداشتی، استفاده از آرد کامل در طبخ نان، کنترل وزن آرد و نان، پخت نان با حرارت غیرمستقیم، میزان مصرف انرژی و میزان آموزش کارکنان نانوایی از جمله شاخصه‌های مدنظر اداره کل استاندارد استان برای رتبه بندی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نانوایی مشهد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.