اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره)

حافظان قرآن کریم، ۱۹ آبان در مصلای امام خمینی (ره) تهران از ساعت ۱۴:۳۰ باهدف جریان‌سازی حافظان در مسائل مختلف جامعه اجتماع می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زهرایی رئیس اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم در نشست تشریح برنامه‌های اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران با شعار «حافظان قرآن؛ محافظان حقیقت» گفت:حوزه‌های مختلف قرآنی ما قابل‌مقایسه با قبل انقلاب نیست. پیشرفت‌های بسیار زیادی داشتم به دلیل اهتمام ویژه امامین انقلاب به قرآن و تلاش استاد در جای جای ایران اسلامی پیشرفت‌های اساسی و چشمگیر داشتیم.

وی افزود: امروز باید تلاش کنیم جامعه انس بیشتری برای قرآن بگیرد، در این راستا محافلی که در حسینیه‌ها، خانه‌ها و مساجد برگزار می‌شود خیلی مهم است؛ باید برای رونق‌بخشی به این محافل تلاش کنیم. 

وی عنوان کرد: جریان فاخر حفظ قرآن کریم که مورد تأکید رهبر انقلاب بوده حتماً باید تقویت شود تا در نهایت موجب عمل به قرآن کریم شود. در این جهت، دستگاه‌های مختلف در حال تلاش هستند و مهم‌تر ازاین دستگاه‌ها مجموعه‌های مردمی و خانه‌های قرآنی است. سازمان تبلیغات اسلامی تهران هم اهتمام جدی دارد که به لطف الهی بتوانیم برای ام‌القرای جهان اسلام و تهران عزیز بتوانیم ماموریت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم. معتقدیم تهران یک استان پرظرفیت و متدین است. این وظیفه ما را سنگین می‌کند.

زهرایی گفت: رهبری مدام تأکید دارند که مسئله حفظ قرآن کریم را جدی بگیریم و این باعث اقبال روز افزون مردم به حفظ قرآن‌کریم شده است. اما برای اینکه اهمیت بیشتری به این حفاظ داده باشیم دوستان ما تصمیم گرفتند اجتماع بزرگی با حضور حفاظ قرآن‌کریم تهران تدارک ببینند. شاید برای اولین بار باشد که تجمعی با این سطح و گستره برگزار می‌شود. هدف ما این است که مجموعه حفاظ که هویت اصیلی دارند تجلیل شوند و از مقام و تلاش این عزیزان به عنوان‌محافظان حقیقت در جامعه تقدیر شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی تهران گفت: «اجتماع بزرگ حافظان قرآن‌کریم استان تهران» روز جمعه ساعت ۱۴/۳۰ در مصلی بزرگ امام خمینی تهران برگزار می‌شود.

 در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمی مدیر امور قرآنی تبلیغات استان تهران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که برای کشور ۱۰ میلیون حافظ قران داشته باشیم و ما درصدد هستیم این فرمایش اجرایی شود. اکنون در تهران حدود پنج هزار حافظ داریم، اما باید به این موضوع بیشتر از این‌ها پرداخته شود تا شاهد حافظان بیشتری در جامعه باشیم. 

 وی با بیان این که اگر آمار دقیقی از حافظان قرآن کریم داشته باشیم انجمن نخبگان حافظان قرآن کریم را راه‌اندازی می‌کنیم گفت: برای راه‌اندازی این انجمن منتظر آمار هستیم و این اجتماع می‌تواند آماری از جامعه قرآنی به ما بدهد. این اجتماع برای انگیزه دادن به جامعه قرآنی است تا بتوانند نقش‌آفرینی داشته باشند.

 کاظمی گفت: در کشور آمار دقیقی از حافظان نداریم؛ اما در استان تهران حدود ۱۲۰۰ نفر آمار از کسانی داریم که مدارک گرفته‌اند و حدود ۴۰۰ نفر در آزمون عمومی شرکت کرده‌اند. در این همایش اولین گروهی که دعوت شده‌اند اساتیدی هستند که داری مدرک بوده‌اند، به‌علاوه حافظانی داریم که در آزمون شرکت نکرده‌اند و با این اطلاع‌رسانی این گروه از حافظانی که در این مراسم شرکت می‌کنند و می‌توانند در سامانه‌ای که برای آن‌ها معرفی می‌شود ثبت‌نام کنند تا آمار دقیق‌تری از جامعه حفاظ قرآنی کشور داشته باشیم.

 وی گفت: در این همایش اساتید برجسته حفظ همچون استاد ابوالقاسمی، اساتید و الگو‌های حفظ همچون محمدحسین طباطبایی، استاد بحرالعلوم، استاد پرهیزگار، استاد موسوی بلده و اساتید دیگری نیز در عرصه حفظ و تدبر قرآن کریم حضور خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار