نشان دار شدن ٢۴ هزار بیمار سخت درمان در بیمه سلامت کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : از پارسال تا پایان شهریور ماه امسال ٢۴ هزار بیمار سخت درمان در استان کرمانشاه برای دریافت خدمات درمانی نشان دار شده‌اند.

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : برای بیماران سخت درمان در پارسال و ۶ ماهه نخست امسال حدود ١۶٠ میلیارد ریال هزینه شده و ٢۴ هزار بیمار صعب‌العلاج را در استان کرمانشاه نشان دار کرده‌ایم.

وی افزود:برای بیماری‌های سخت درمان از جمله انواع سرطان، اوتیسم، پارکینسون، بال پروانه‌ای، ام. اس، اس. ام.‌ای بیماران دیالیزی و انواع پیوند‌ها پوشش بیمه‌ای لحاظ شده و ١٠٧ بیماری پوشش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه درمان این بیماران در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز خصوصی تا ٩٠ درصد بر اساس دستورالعمل‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: بیمه شدگان رایگان شامل بیمه‌شدگان روستایی و دهک‌های یک الی پنج هستند و در سال گذشته حدود یازده هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: در بیمه سلامت افراد فاقد بیمه بدون پرداخت وجهی یک ماه به صورت رایگان بیمه شده و در صورت قرار گرفتن در دهک‌های یک تا پنج به صورت اتوماتیک تمدید بیمه می‌شوند.

وی اضافه کرد: در سایر دهک‌ها باید بیمه شده مبالغی را بپردازد که بعد از پرداخت به صورت الکترونیک بیمه فرد تمدید می‌شود.

در استان کرمانشاه یک میلیون و ١٨٠ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از ٨٠٠ نفر به صورت رایگان بیمه شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.