سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان به زودی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

جلالی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : جشنواره روستای دوستدار کتاب در کنار سایر برنامه‌های ترویجی در حوزه کتاب برگزار می‌شود و این برنامه‌ها شامل انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ویژه شهرها، جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوانان است که به زودی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب یک برنامه کشوری است که امسال نهمین دوره آن توسط اداره‌کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت ارشاد از اسفند ماه سال گذشته فراخوان داده شد و در سراسر کشور از جمله استان کرمانشاه اعلام شد.
وی عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان کشوری به تمامی روستا‌های استان کرمانشاه اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی انجام شد و روستا‌ها در این طرح شرکت کردند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ١۶ روستا استان کرمانشاه برای شرکت در این جشنواره طرح ارائه کردند و این طرح‌ها شامل توسعه و ترویج کتابخوانی بود.

وی افزود: طرح‌ها از طریق سامانه وزارت ارشاد بارگذاری و نزدیک به ٣٠ طرح توسعه‌ای ارسال شده است که روستا‌های دول الیاس سرپل ذهاب، نوریاب پاوه، روستای خانجمال سنقر، روستای شیان و میر عزیزی اسلام‌آباد غرب و روستای کارخانه در کنگاور بیشترین طرح را ارائه دادند.

 سال گذشته ١٠ روستا در اجرای آن مشارکت داشتند که امسال به ١۶ روستا افزایش یافت.

در روستای دول الیاس شهرستان سرپل ذهاب هر هفته برنامه‌ای با محور کتاب برگزار می‌شود که از اثرات این جشنواره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.