مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال باغداران این شهرستان بیش از ۱۸۰ هزار تن سیب سردخانه‌ای و صنعتی را برداشت کردندو روانه سردخانه یا بازار مصرف کرده اند.

ناصر تردست مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به پایان فصل برداشت سیب گفت: در این شهرستان ۸ هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار آن بارور است و باغداران امسال به طور میانگین، ۲۵ تن در هر هکتار سیب برداشت کردند.

وی اضافه کرد: امسال در حدود ۱۵۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های این شهرستان به منظور صادرات و مصرف ذخیره شده و ۳۰ تا ۴۰ هزار تن سیب زیردرختی (صنعتی) نیز تحویل مراکز خرید داده شده است.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در ادامه گفت: این شهرستان از لحاظ سطح باغات در جایگاه سوم در آذربایجان‌غربی و بعد از شهرستان‌های ارومیه و سلماس قرار دارد و به طور میانگین سالانه بیش از ۳۰۰ هکتار باغ جدید در این شهرستان جایگزین باغ‌های پیر و فرسوده می‌شود.

به گفته تردست، سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع "رد" و "گلدن" و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل به خارج از کشور را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.