برخی منابع دیپلماتیک از احتمال لغو سفر رئیس‌جمهور اوکراین به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

برخی منابع دیپلماتیک اوکراین اعلام کردند که به دلیل انتشار جزئیات سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، به سرزمین‌های اشغالی در کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، احتمال دارد به دلیل خطراتی که او را تهدید می‌کند، این سفر لغو شود.

این مقام به منابع خبری گفت: «زلنسکی می‌خواست این سفر زمانی که به خاک اسرائیل رسید علنی شود و اکنون بسیار ناامید شده است.»

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد زلنسکی به زودی به سرزمین‌های اشغالی می‌رود و برنامه‌ریزی این سفر بسیار پیشرفته انجام شده است. گفته می‌شود که قرار بود این دیدار «چیزی از یک جبهه متحد اسرائیل، اوکراین، اروپا و آمریکا علیه محور روسیه-ایران» را نشان دهد و در همین راستا هم عکسی از زلنسکی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم، منتشر شد، تا مدعی چنین پیامی باشد.

پیشتر هم پس از آغاز حملات در ۷ اکتبر زلنسکی درخواستی برای سفر به اسرائیل داده بود که در آن زمان نتانیاهو آن را رد کرده و گفته بود: «اکنون زمان آن نیست.»

منابع اوکراین می‌گویند هدف سفر زلنسکی «تقویت حمایت بین‌المللی از ضد حمله اسرائیل علیه حماس در غزه بود» و زلنسکی در واقع در تلاش است تا توجه بین‌المللی و همچنین کمک‌های مالی که اوکراین پیش از جنگ در غزه از آن برخوردار بود را حفظ کند و در همین راستا مسئولیت حمله حماس را هم بر گردن روسیه می‌اندازد.

زلنسکی پیشتر از اسرائیل به دلیل حمایت ضعیف از اوکراین در نبرد با روسیه انتقاد کرده و گفته بود: «کی‌یف از متحد خود برای در اختیار قرار دادن سیستم موشکی گنبد آهنین و سایر فناوری‌های پیشرفته انتظار بیشتری دارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار