رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۳۰ هزار تن سیب صنعتی و درجه ۳ از آغاز فصل برداشت تاکنون توسط کارخانه‌ها در استان خریداری و فرآوری شده‌است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سیب پادرختی که در گذشته برای استان یک معضل بود با انجام فرایند‌های تکمیلی به یک محصول با ارزش صادراتی تبدیل و آماده صادرات به بازار‌های هدف است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی قطب تولید سیب در کشور است، افزود: از چهار میلیون تن سیب درختی تولیدی کشور، یک تا ۱.۵ میلیون تن توسط کشاورزان این منطقه تولید می‌شود.

شهبازی با اشاره به تهیه نقشه جامع سیب آذربایجان غربی در ادامه گفت: در زمینه صادرات سیب نیز ۵۲ واحد سورت و بسته بندی با سیستم‌های مکانیزه راه اندازی کرده ایم و ۲۸۰ هزار تن در سال ظرفیت سورت استان است که انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: درصدد برندسازی برای سیب استان در راستای توسعه صادرات و یافتن بازار‌های جدید خارجی هستیم.

به گفته شهبازی، تغذیه گیاهی، اصلاح باغاتی که باروری آن‌ها کم شده و برنامه ریزی برای فرآوری بهتر سیب صنعتی درجه ۳ که شامل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتن است، از جمله برنامه‌ریزی‌های ما در استان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.