کشاورزان کردستانی امسال سه هزار و ۸۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت کلزا اختصاص داده اند که نسبت به سال گذشته بیش از ۸۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان سطح ابلاغی کلزا طی سال زراعی جاری را در استان سه هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان استان امسال سه هزار و ۸۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت کلزا اختصاص داده اند.

فریدون حامدی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته میزان سطح زیرکشت کلزا در استان ۲ هزار و ۸۷ هکتار بود، ادامه داد: میزان سطح زیرکشت کلزا در سال زراعی جاری (مهر ۱۴۰۲ تا شهریور۱۴۰۳) نسبت به مدت مشابه آن ۸۲.۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کلزا از جمله محصولاتی است که با کمترین مصرف آب بیشترین سود و بهره را نصیب کشاورزان می‌کند، اظهار کرد: با توجه به میزان تولید و درآمدزایی این محصول و اطلاع کشاورزان از مزایای آن امسال بیش از سطح ابلاغی اقدام به کشت این دانه روغنی کردند.

حامدی یادآور شد: یکی از عواملی که موجب استقبال کشاورزان در کشت این محصول شده خرید تضمینی آن به قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار ریال در سال زراعی گذشته است و بی شک این مبلغ امسال افزایش خواهد داشت.

 در سال زراعی گذشته چهار هزار و ۳۷۸ تن کلزا در استان به ارزش بیش از هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال تولید و به طور تضمینی هم خریداری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار