معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از معدوم سازی بیش از ۷۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد خبر داد.

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: حدود ۱۰۹ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در شش ماهه ابتدای سال انجام گرفته که به دنبال این بازدید‌ها و نظارت‌های بهداشتی، کلیه صنوف حساس مانند اغذیه فروشی ها، مراکز تولید و عرضه آبمیوه و بستنی، آشپزخانه‌ها و رستوران ها، کارگاه‌های قنادی و دیگر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی، مورد پایش و نظارت بازرسین بهداشت محیط قرار گرفتند.

او گفت: بیش از هزار و ۱۲۵ کیلوگرم مواد آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته نیز توسط بازرسین بهداشت محیط شناسایی، جمع آوری و معدوم شد. در همین راستا حدود ۲۲۵ کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز نیز که توسط دستفروشان دوره گرد عرضه می‌شد جمع آوری و معدوم گردید.

دکتر ذاکری با اشاره به اهمیت کنترل تاریخ و مشخصات بهداشتی مواد غذایی در هنگام خریدگفت: در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضاء توجه نموده و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی مراتب را با سامانه ثبت شکایات مردمی ۱۹۰ اعلام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.