در مهر ماه امسال ۱۱۲ مورد مسمومیت به مرکز پیام ۱۱۵ فوریت های علوم پزشکی کردستان اعلام شد که از این تعداد ۸ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن بود.

 سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت:  در مهر ماه امسال، ۶ هزار و ۲۵۶ ماموریت ارائه خدمات فوریت پزشکی به بیماران و مصدومین توسط این مرکز به ثبت رسیده است.

حسین جعفری با بیان اینکه از مجموع ماموریت ها  ۳ هزار و ۹۸۰ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌ها است، گفت: هم چنین یک هزار و ۲۹۶ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۸۸۰ مورد نیز ناشی از حوادث غیرتصادفی به ثبت رسید.

وی افزود: در مأموریت‌های انجام شده یک هزار و ۳۱۷ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۳۹۶ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

 سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: ۲۴۰ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۱۹۶ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

جعفری با بیان اینکه در مدت مذکور ۱۱۲ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان ساخت: از این تعداد ۸ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن اعلام شده است.

در مهر امسال، یک هزار و ۷۵۱ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسید که می‌تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.