فعالیت بزرگترین تولید کننده کاغذ با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۷۰۰ نفر در زواره فعالیت می‌کند.

مدیر این واحد تولیدی با بیان اینکه این کارخانه برای اولین بار در کشور اقدام به تولید مقوای پشت طوسی و ایندربرد با بالاترین کیفیت کرده است گفت: این محصولات تاکنون وارداتی بوده که با راه اندازی این واحد بخشی از نیاز داخل تامین شده است.

محمد حسین صفار با بیان اینکه مقوا‌های پشت سفید و کاغذ‌های ضد آب از دیگر محصولات این واحد تولیدی است گفت: انواع ورق‌های مقوایی با گرید ۱۲۰ گرم تا ۵۰۰ گرم نیز در این واحد صنعتی تولیدی می‌شود که کشور را از واردات اینگونه کاغذ بی نیاز کرده است.


او  با بیان اینکه خط تولیدی این واحد صنعتی به صورت تمام اتوماتیک است و فقط این ماشین کاغذ چهارلایه در ایران در این واحد فعال است افزود: تمام شرایط کاغذ از دما رطوبت و غلظت خمیر به صورت اتوماتیک کنترل و به وسیله اپراتور اعمال می‌شود.

مدیر این واحد تولیدی گفت: این واحد با بهره گیری از بروزترین آزمایشگاه کاغذ تمام آزمایش‌های فیزیکی روی محصول را انجام می‌دهد و آزمایش‌های لازم روی محصول هنگام تولید و پس از تولید انجام می‌شود.


صفار با بیان اینکه برای احداث تصفیه خانه این واحد بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۹۸ درصد پساب پس از تصفیه به چرخه تولید باز می‌گردد گفت: تصفیه پساب به سه روش فیزیکی، شیمایی و بیولوژیکی انجام می‌شود و تمام لجن‌ها هم بصورت کود کمپست در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.


مدیرعامل این واحد تولیدی به انعقاد قرارداد با وزارت آموزش و پرورش برای تامین کاغذ کتب درسی مدارس اشاره کرد و افزود: پیش از این کاغذ مورد نیاز کتب آموزش و پرورش از کشور‌های هند و کره جنوبی تامین می‌شد.

شهرام طباطبایی با بیان اینکه این مجموعه ضمن تامین بخشی از نیاز داخل موفق به صادرات به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، عراق و امارات شده است گفت: با راه اندازی این واحد تولیدی سالانه از خروج ۵۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.


او  با بیان اینکه در حال حاضر برای تامین مواد اولیه با مشکل روبرو هستیم و مواد اولیه سه ماه در گمرک مانده و ترخیص نمی‌شود افزود: تخصیص نیافتن ارز از بانک مرکزی و تعلیق ثبت سفارش‌ها مشکل جدی این واحد تولیدی است که وزارت صمت باید این چالش‌ها را رفع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار