مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح به‌باغی در باغ‌های انار ایران خبر داد.

جلیلی‌مقدم مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: قرار است ۲۵ هزار هکتار از باغ‌های انار ایران در یک برنامه پنج ساله اصلاح و عملیات به‌باغی در این میزان از باغ‌ها اجرا شود.

او با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصول انار در ایران حدود ۹۱ هزار هکتار است افزود: از این میزان سطح زیر کشت، سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.
ایران سومین تولیدکننده انار در جهان است و محصول انار، بومی کشور است و دیگر کشورها، انار را به اسم ایران می‌شناسند.

هند با حدود سه میلیون تن تولید و چین با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رتبه‌های بالاتری در میزان تولید نسبت به ایران دارند، اما سرانه تولید در ایران با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، بیش از سایر کشورهاست و به همین دلیل رتبه اول دنیا را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه جلیلی‌مقدم عنوان کرد: سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول انار در ۹۱ هزار هکتار از باغات ایران تولید شد.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود: اجرای طرح اصلاح و احیای باغ‌های انار از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: سطح زیر کشت باغ‌های انار استان ۱۱ هزار هکتار است و ۹۵ درصد باغ‌های انار استان در شهرستان ساوه قرار دارد.

زارعی افزود: پارسال از سطح باغ‌های انار استان ۱۷۰ هزار تن محصول برداشت شد که پیش بینی می‌شور امسال ۱۰ درصد افزایش یابد.
مدیرعامل تعاونی باغداران شهرستان ساوه گفت: احداث پایانه صادراتی محصولات باغی در ساوه از مطالبات اصلی باغ داران انار این شهرستان است.

کریمی افزود: استقرار این پایانه که از سال‌های گذشته پیگیری شده و امروز نیازمند عزم جدی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی است.

مسئول جهاد کشاورزی حومه‌ی ساوه هم گفت: در شهرستان ساوه ۱۱ هزار هکتار باغ انار وجود دارد که ۱۰ هزار هکتار آن بارور است.

شریعتی افزود: امسال پیش بینی می‌کنیم ۱۷۰ هزارتن انار از باغ‌های ساوه برداشت شود.

ورود انواع آفت‌ها به باغ‌های انار، نبود سردخانه، هزینه‌های بالای تولید، قیمت پایین و سود واسطه‌ها در کنار نبود غرفه دائمی برای ارائه محصول با کیفیت انار ساوه، مهمترین مشکلات باغ داران انار ساوه است.

برچسب ها: انار ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.