رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج اعلام کرد: تاکنون ۳۷ سالن مطالعه توسط مدیریت شهری آماده سازی و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در این شهر قرار گرفته است.

امیر اشتری گفت: این سالن‌های مطالعه در قالب چهار کتابخانه عمومی، سه کتابخانه در فرهنگسرا‌ها و ۱۱ سرای مطالعه توسط شهرداری احداث، تجهیز و فعال شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، مساحت کتابخانه‌های عمومی شهرداری کرج را ۲ هزارو ۶۵۵ متر مربع ذکر کرد و در مجموع این واحد‌ها دارای ۱۹ سالن مطالعه هستند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون حدود ۳۸ هزار جلد کتاب در اختیار کتابخانه‌های عمومی و سرا‌های مطالعه شهرداری کرج قرار گرفته است.

اشتری گفت: از مجموع ۱۱ سرای مطالعه شهر کرج، ۶ سرای آن‌ها به تازگی احداث، تجهیز و فعال شده است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج اظهار کرد: طرح توسعه سرا‌های محله برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اولویت کاری شهرداری قرار گرفته تا بتوان در محله‌ها خدمات مناسب فرهنگی ارائه داد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری کرج در کنار توسعه کتابخانه‌ها، برنامه‌های فرهنگی متنوع در مناسبت‌های مختلف در این کلانشهر برگزار می‌کند تا در جهت فرهنگ سازی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان گام بردارد.

اشتری با اشاره به انتخاب کرج به عنوان شهر خلاق کتاب و کتابخوانی در سطح کشور گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری مشارکت در تجهیز کتابخانه جدید مرکزی کرج در زندان سابق رجایی شهر کرج است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری کرج برای اجرای این طرح با هدف کمک به افزایش سرانه مطالعه در اولویت کاری قرار داده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.