بررسی سند جامع حمل نقل شهری/ سهم حمل و نقل عمومی افزایش نداشته است

عضو شوراى شهر تهران گفت: سهم حمل و نقل عمومی افزایش نداشته و سهم آلاینده ها نیز بصورت ثابت باقی مانده‌ است.

 سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سناریو ابتدایی طرح جامع حمل و نقل شهری تهران گفت: در سناریو ابتدایی مشاهده می‌شود که سهم حمل و نقل عمومی  افزایش نداشته و سهم آلاینده ها نیز بصورت ثابت باقی مانده‌ است. 

وی ادامه داد: اگر قرار است این دو مسئله اساسی تغییری نداشته باشند چرا روی آنها بحث میکنیم؟ ابتدا باید سناریو تلفیقی ارائه شود زیرا هنوز نمی‌دانیم قرار است  به کجا  برسیم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح به مدت زمان زیادی برای بررسی احتیاج دارد گفت: ابتدا باید مدل ترکیبی این طرح ارائه شود  تا مقصد نهایی آن را مشخص کنیم. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه مدنظر قراردادن نکات جدید از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: هیچ اصراری نیست که به سبک سابق کار خود را پیش ببریم بلکه  می‌توان از الگوهای موفق سایر کشورها در حوزه حمل و نقل عمومی استفاده کرد. 

وی گفت: آمارها به شدت دارای ابهام است و این نگرانی وجود دارد که مشکلات حمل و نقلی کماکان باقی بمانند، طرح جامع قرار است سرنوشت دو دهه دیگر تهران را رقم بزند و اگر نتوانیم به مدل درستی دست یابیم به شهروندان ظلم کرده‌ایم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: چه اصراری است کاری که در گذشته انجام نشده و می‌دانیم که اشتباه است را  ادامه دهیم ما برای تدوین سند جدید  باید از صاحب نظران کمک بگیریم. 

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه این سند باید توسط اساتید حمل و نقلی تایید شود اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران تمامی اشکالات سند  را به جدیت دنبال می‌کند تا به سندی جامع که برای تهران مفید است دست یابیم و امیدواریم نتیجه این طرح منجر به تغییر نگرش ها و رضایتمندی شهروندان شود.

برچسب ها: مترو ، حمل و نقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار