آکسیوس: جنگ در غزه دو دستگی در آمریکا را افزایش داده است

نشریه آکسیوس گزارش داد بر اساس مشاهدات میدانی، جنگ غزه و نظر‌های متفاوت پیرامون آن به دو دستگی در جامعه آمریکا دامن زده است.

نشریه آکسیوس در گزارش تحلیلی جدید خود نوشته است که در محوطه‌های دانشگاهی، محل کار، خیابان‌های شهر و داخل ساختمان کنگره و کاخ سفید می‌توان دید که نظرات افراد درباره جنگ اخیر در غزه به شدت با یکدیگر متفاوت بوده و «شکاف بین مردم در حال افزایش است». 

به گزارش آکسیوس، اختلاف عمیق در آمریکا مسئله‌ای جدی است و این پتانسیل را دارد که سیاست آمریکا را تغییر دهد. 

گای زیو، استاد دانشکده خدمات بین‌الملل دانشگاه آمریکایی می‌گوید: «بیشتر مسائل سیاست خارجی این نوع چندان برای شهروندان آمریکا اهمیت ندارد، اما همیشه علاقه نامتناسبی به این موضوع وجود داشته است.»

به گفته این تحلیلگر، این امر تا حدی به دلیل ارتباطات قوی جوامع یهودی و مسیحی ساکن آمریکا با تل‌آویو است. افزون بر این، رسانه‌های اجتماعی نیز بحث‌های داغ و تحریک‌آمیز را بین مردم برانگیخته‌اند و همیشه اخبار جعلی نیز از طریق این پلتفرم‌ها انتشار پیدا می‌کند. 

امانی جمال و کرن یرحی میلو دو مدیر مدرسه در گزارشی در نیویورک تایمز نوشته‌اند که اعتراضات در آمریکا به مسابقات فریاد تبدیل شده است و هیچ یک از طرفین به حرف‌های طرف مقابل گوش نمی‌دهند.

آکسیوس در انتها می‌نویسد: «افکار عمومی به تغییر ادامه خواهد داد و اختلافات ممکن است با گسترش جنگ همچنان افزایش یابد». 

به طور کلی دو دستگی مردم در نظرات سیاسی خود یکی از ویژگی‌های آشکار جامعه آمریکاست که پیش از این نیز تحلیلگران نسبت به آن هشدار داده‌اند. حفاظت از محیط زیست، اصلاح سیاست‌ها در خصوص حمل اسلحه و تقویت قدرت نظامی واشنگتن از دیگر عوامل اختلاف نظر بین افراد در جامعه این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار