مشاور عالی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با وجود طراحی‌های متنوع دشمن جهت مقابله و نابودی آن، همچنان پیش می‌رود و فتوحات دارد.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان که در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و دانشجو در روز ملی مبارزه با استکبار که روز به زانو درآمدن مستکبران به حول و قوه الهی است، اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت، هیچ انقلابی حتی در کشور‌های اسلامی نظیر انقلاب اسلامی ایران نیست، زیرا هر یک از آن‌ها طول عمری بیش از دو سال نداشتند، اما انقلاب اسلامی ایران با وجود طراحی‌های متنوع دشمن جهت مقابله و نابودی آن، همچنان پیش می‌رود و فتوحات دارد پس نسل دانش‌آموز و دانشجوی ما باید انقلاب را به معنی واقعی بشناسد، انقلاب اسلامی یعنی اسلام ناب محمدی یعنی همانی که امام خمینی (ره) فریادش را زد و امروز استکبار همه هستی خود را برای نابودی آن پای کار آورده که البته به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه تمام دنیای استکبار با همه هستی علیه انقلاب اسلامی به میدان آمد، اما به جایی نرسید، افزود: دشمن در عرصه اطلاعاتی، مباحث فرهنگی، حوزه‌های اجتماعی و ... سرمایه‌گذاری سنگینی کرد تا انقلاب را متوقف کند، اما به نتیجه نرسید.

حجت الاسلام مصلحی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در اول انقلاب اسلامی پیش‌گویی کردند و فرمودند که از هیاهوی دشمن نهراسید که این قرن به خواست خداوند، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است. ایشان قائل بودند و اطمینان داشتند که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند، موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری بر می‌دارد و سنگر‌های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

وزیر اسبق اطلاعات با تأکید بر اینکه در این ۴۵ سال انقلاب همچنان رو به جلو در حرکت است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر دانش‌آموزان فرمودند که نسل جدید باید در مورد انقلاب تجزیه و تحلیل داشته باشند و آن را بشناسند و این فرمایش ارزشمند بسیار قابل تأمل است، زیرا دانش‌آموزان ما باید انقلاب را بشناسند که چه مسیری را طی کرده و چه راهی را در پیش دارد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: اگر دنیای استکبار این‌گونه سنگین و جدی به مقابله با انقلاب اسلامی می‌پردازند به این دلیل است که مطالعه و تعمق دارند و دشمنی با انقلاب آنان بدون حساب و کتاب نیست بلکه خوب می‌دانند هستی آنان در خطر است.

وی تصریح کرد: آرنولد توین بی، دانشمند انگلیسی در مطالعات خود ناظر بر ۱۵ تمدن بزرگ بشری قائل است که در بین تمام این تمدن‌ها، تنها تمدن اسلامی است که مانند شیر خفته فرسوده نشده و اگر این تمدن بیدار شود و به حرکت در بیاید، دنیای استکبار و نظام سرمایه‌داری را نابود خواهد کرد و این گفته‌های دانشمند انگلیسی در خصوص ایران اسلامی دقیقاً صدق می‌کند که استکبار از این وحشت دارد و دارد نابودی خود را می‌بیند.

حجت الاسلام مصلحی بیان داشت: استکباری که تا پیش از این کسی جرأت کوچک‌ترین اهانت به آن را نداشت، امروز در صحنه نبرد فلسطین هستی خود را در خطر می‌بیند و این نکته در وضعیت امروز صهیونیست‌ها قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از عملیات طوفان الاقصی از سوی مجاهدان غزه، سازمان اطلاعاتی صهیونیست‌ها به‌عنوان قوی‌ترین و بالاترین تشکیلات اطلاعاتی جهان محسوب می‌شد، تصریح کرد: تا پیش از این، هر کشوری در حوزه اطلاعاتی مشکلی داشت به رژیم صهیونیستی مراجعه می‌کرد، همچنان که رئیس ساواک در خاطرات خود می‌گوید دو دوره آموزشی را در اسرائیل پشت سر گذاشت.

مشاور عالی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، افزود: غزه آنچنان ضربه زیبایی به صهیونیست‌ها وارد ساخت که هر چه تلاش می‌کنند، نمی‌توانند جبران کنند. صهیونیست‌ها انواع و اقسام موشک‌ها را در غزه استفاده می‌کنند، اما تنها کاری که از دستشان بر می‌آید، کشتن کودکان و زنان است یعنی آنان هنوز نمی‌توانند بگویند که ما فلان مرکز نظامی فلسطینیان را ضربه زدیم. این در حالیست که مبارزان فلسطین همچنان مراکز و تجهیرات نظامی و حساس صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهند.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه به حول و قوه الهی با این حرکت فلسطینیان نابودی صهیونیست‌ها حتمی است، توضیح داد: پیش‌بینی مقام معظم رهبری جامه عمل خواهد پوشید و نابودی اسرائیل زودتر از پیش‌بینی اولیه ایشان رو به اتفاق است؛ دشمن همه هستی خود را گذاشته تا جلوی این حرکت را بگیرد، اما نمی‌تواند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد در دستگاه محاسباتی مردم، مسئولان و نخبگان ورود کند، گفت: دشمن می‌خواهد مردم، دولت انقلابی، دنیای اسلام، نخبگان و مسئولان در محاسبات خود دچار اشتباه شوند تا به اهداف خود برسد.

وی اضافه کرد: دشمن برای رسیدن به این هدف، یکی از اقداماتش ایجاد ترس و تهدید می‌کند، مثلاً در قائله فلسطین مشاهده می‌کنیم که آمریکا با تجهیزاتش به کمک اسرائیل آمده و بعد از ضربه‌ای که فلسطینیان به رژیم صهیونیستی در جریان طوفان الاقصی وارد ساختند مقامات آمریکایی و انگلیسی به اسرائیل آمد و رفت دارند و مدام تهدید می‌کنند، اما هیچ حرکتی ندارند، زیرا خوب می‌دانند در صورت کوچک‌ترین اقدام، ضربه سنگینی دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام مصلحی با تأکید بر اینکه مقاومت در دنیای اسلام حرف اول را می‌زند و به حول و قوه الهی پیش می‌رود، اظهار داشت: امروز مقاومت پیوسته فتوحات دارد و این جریان در داخل عراق آرامش را از آمریکایی‌ها سلب کرده است و با وجود تهدید‌های مکرر آمریکا، اما مرتب به پایگاه‌های این کشور در عراق ضربه می‌زند.

وی وعده دروغ را یکی دیگر از اقدامات جبهه استکبار جهت ایجاد اشتباه محاسباتی دانست و توضیح داد: امروز وعده‌های آمریکا به صهیونیست‌ها اعم از ارسال دلار و تجهیزات هم دروغ بوده و نتیجه‌بخش نیست؛ در این خصوص شما را به دو آیه از قرآن کریم توجه می‌دهم که تأملی در مضامین والای آیه ۱۷۳ از سوره مبارکه آل‌عمران و آیه ۱۲۰ از سوره مبارکه نساء داشته باشید.

حجت الاسلام مصلحی نفوذ در ابعاد مختلف را دیگر اقدام دشمن در راستای ایجاد اشتباه محاسباتی دانست و بیان کرد: در طول سال‌هایی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، دشمن اقدامات سنگینی را در راستای نفوذ داشته است؛ نفوذِ موردی چندین زیرکُد دارد که ترور فیزیکی اولین آن است و ما در ایران حدود ۲۰ هزار شهید ترور از جمله شهدای هسته‌ای داریم که با برنامه‌ریزی دشمن اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: نسل دانش‌آموز و دانشجوی ما باید انقلاب را به معنی واقعی بشناسد، انقلاب اسلامی یعنی اسلام ناب محمدی یعنی همانی که امام خمینی (ره) فریادش را زد و امروز استکبار همه هستی خود را برای نابودی آن پای کار آورده که البته به جایی نمی‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار