بیشترین باران پائیزی شبانه روز گذشته در سرند دیهوک شهرستان طبس ثبت شد.

نخعی کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته شاهد بارش در ایستگاه‌های غرب و جنوبی استان بودیم گفت: بیشترین بارش گزارش شده از ایستگاه باران سنجی سرند دیهوک با ۳میلی متر بوده است. 

او افزود: مختاران، چیروک، خرو، عشق آباد، دیهوک، کریمو، فتح آباد خضری، فتح آباد فردوس، مهوید، کنگان وحجت آباد نیز ۲ میلی متر، ایستگاه‌های حصاردار، درح، علی آباد زارعین، بشرویه، بغداده، خضری دشت بیاض، طاهر آباد و سرند فردوس یک میلی متر، ایستگاه‌های اسدیه، کره، ماژان، ارسک، ده محمد، سه قلعه، فردوس و اسلامیه فردوس کمتر از یک میلی متر و بارش ناچیز از عباس آباد میم، مود، طبس، قاین و نهبندان نیز بارش باران گزارش شده است.

نخعی با اشاره به اینکه امروز برای نواحی شرقی از جمله درمیان، سربیشه و نهبندان انتظار بارش پراکنده را داریم عنوان کرد: از فردا یکشنبه تا دوشنبه بارش‌ها به صورت رگبار و رعد برق با احتمال برخورد صاعقه در مناطق کوهپایه‌ای در سطح استان فراگیر می‌شود. 

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: برای نواحی شرقی و مرکزی استان مانند درمیان، سربیشه، نهبندان، بیرجند و خوسف وقوع روان آب و در برخی ساعات آب گرفتگی معابر عمومی هم دور از انتظار نخواهد بود.

نخعی گفت: کمینه دمای هوا تا دوشنبه تغییر محسوسی ندارد، اما امروز و فردا بیشینه دمای هوا در طول روز به طور نسبی کاهش پیدا می‌کند.

او افزود: در شب و روز گذشته قاین با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین شهر و دهسلم با بیشینه دمای ۳۱ درجه گرمترین ایستگاه استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.