مردم آذربایجان شرقی در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در صفوفی به هم پیوسته خروش انقلابی خود را علیه مستکبران جهان به ویژه آمریکا و اسرائیل کودک کش به نمایش گذاشتند.

 امسال هم طبق قرار هر سال دانش‌آموزان و قشر‌های مختلف مردم استان همگام با سایر هموطنان با حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان گام‌های استوار ملتی مقاوم را در برابر استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

 راهپیمایی سراسری یوم الله ۱۳ آبان ماه روز مبارزه با استکبار جهانی امسال همراه با شور مقاومت در شهر‌ها و بخش‌های آذربایجان شرقی برگزار شد. شعار محوری امسال این تجمع عظیم نظم نو جهانی با نسل آرمانی است و بار دیگر مردم قدرت وحدت، اقتدار و ولایتمداری خود را برای جهانیان به نمایش گذاشتند و با مقام معظم رهبری، آرمان‌های امام راحل و شهیدان گلگون کفن تجدید بیعت کردند.

در تبریز هم از ساعت ۱۰ صبح راهپیمایی دشمن شکن ۱۳ آبان از محلات، مساجد، ادارات و پایگاه‌ها به سمت مسیر‌های هشتگانه اصلی  آغاز شد و راهپیمایی کنندگان در میدان ساعت منتهی به سه راه طالقانی مقابل مصلی شعار‌های مرگ بر آمریکا مرگ بر صهیونیست سر دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی سخنران روز ۱۳ آبان در تبریز بود.

حاضران در میدان ساعت تبریز تصاویری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب، سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، در دست داشتند.

شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و هیهات من الذله، آذربایجان اویاقدی انقلابا دایاقدی پرتعدادترین شعار‌هایی بود که در این تجمع از سوی مردم، دانش آموزان و دانشجویان شنیده شد.

حضور مردم تبریز در راهپیمایی ۱۳ آبان برای دفاع از غزه و فریاد علیه استکبار

آقای جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در تبریز گفت: یوم الله ۱۳ آبان جزو نقاط عطف تاریخ انقلاب است و هر سال پرشور‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود دشمن به این روز‌ها و مناسبت‌ها چشم دوخته است و مردم همواره با حضورشان، توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کرده اند و امسال نیز با درک حساسیت این روز حماسه خواهند آفرید.

وی گفت: سال گذشته و در اوج اغتشاشات مردم به صحنه آمدند و امسال نیز با حضور در صحنه، از مردم مظلوم غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب از ۱۳ آبان به عنوان انقلاب دوم ملت ایران یاد کردند گفت: انقلاب دوم ضامن حرکت انقلاب اسلامی و نهضت سال ۵۷ بود.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است و امام از این روز به عنوان انقلاب دوم نام بردند اظهار کرد: اگر لانه جاسوسی آمریکا تسخیر نمی‌شد امکان نداشت انقلاب اسلامی ایران موفق شود زیرا بر اساس اسناد یافت شده از لانه جاسوسی مشخص شد سفارت آمریکا درصدد نابودی انقلاب بود.

آقای جلال زاده ادامه داد: مردم آذربایجان مایه عزت ایران عزیز هستند و در برهه‌های مختلف نقش خود را در حفاظت از دین و انقلاب نشان داده اند و ۱۳ آبان امسال مقارن با جنایت قرن علیه مردم غزه است و آیات و سفارش انبیا این است که اگر انسان آزاده‌ای مورد ظلم قرار می‌گیرد مسلمانان باید خود را شریک بدانند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) سه هدف نابودی پهلوی، مبارزه با استکبار و آزادی مسجد الاقصی را هدف گذاری کرده بودند خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین و قدس شریف در سخنان امام راحل به کرات دیده می‌شود و روز قدس یادگار ایشان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عملیات افتخار آمیز طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: پیام عاشورا که تسلیم نشدن در برابر ظلم است در عملیات حماس و جبهه مقاومت متجلی است.

وی تصریح کرد: طوفان الاقصی طوفانی در روابط بین الملل در جغرافیای سیاسی و بر هم زننده نقشه‌های استکبار بود و جبهه مقاومت هیمنه اسرائیل را شکست و زخم این عملیات ترمیم شدنی نیست.

آقای جلال زاده با بیان اینکه اسرائیل به دنبال ملت سازی گفت: رئیس جمهور آمریکا و سران اروپا با حضور در تل آویو حمایت خود را از اسرائیل اعلام می‌کنند ولی نمی‌دانند ضربه وارده توسط حماس قابل ترمیم نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب پیروزی مقاومت دیر نیست و ضربه‌ای که آمریکا از افکار عمومی جهان خورد از موشک‌های حماس نخورد و اسرائیل در این جنگ رسوا شده است و مردم همه کشور‌های جهان با غزه ابراز همدردی می‌کنند.

آقای جلال زاده اضافه کرد: حرکت‌های تاریخی در زمان خود قابل تحلیل نیست اما ۱۵ مهر مبدا تحولات غرب آسیا خواهد بود و اثرات طوفان الاقصی را خواهید دید.

گفتنی است شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در قطعنامه تظاهرات سراسری ضمن محکوم کردن سیاست‌های دوگانه حکام غربی در قبال حقوق بشر تاکید کردند تا پیروزی نهایی فلسطین در کنار این ملت مقاوم و قهرمان خواهیم ماند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متن قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی سراسری یوم الله ۱۳ آبان به شرح زیر است:­

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

سیزدهم آبان ماه یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و تجلی اراده و ظرفیت‌های مقاومت مقدس در مصاف با استکبار جهانی است. گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان و دانشجویان شهید و غیوری که به تاسی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) این روز را به یکی از مهمترین روز‌های عزت و سربلندی و ایستادگی در مقابل استکبار تبدیل نمودند و اینک اقتدار عظیم حاصل از همان گفتمان استکبارستیزی معادلات منطقه و جهان را تغییر داده و مانع یکه‌تازی آمریکای جنایتکار و شجره خبیثه استکبار در منطقه راهبردی غرب آسیا شده است.

اینک خونین‌ترین باریکه محصور در توحش مدرن استکبار جهانی با قدرت سلاح ایمان و مقاومت با یدالله بر آمده از آستین مقاومت حلاوت و شیرینی، و پیروزی و ظفرمندی را با عملیات همه‌جانبه و ترکیبی طوفان الاقصی رقم زده و با تازیانه الهی ضربه غیر قابل ترمیم بر چهره سیاه و متعفن رژیم ضد انسانی و نژاد پرست صهیونیستی وارد و ادراک‌ها و ذهنیت‌های آلوده و دکترین‌های زاینده رژیم جعلی را بهم ریخته است.

ما شرکت کنندگان ­در تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان که روز تبلور خشم الهی و انقلابی ملت ایران علیه شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و ایادی استکبار جهانی است با اعتماد به نصرت الهی و اعتقاد بر استکبارستیزی عقلانی و ندای هیهات منا الذله مواضع خود را با بانگ رسای الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱. ­­ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن تجدید میثاق با معمار گفتمان استکبارستیزی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) رمز مقاومت در برابر سلطه جهانی آمریکا و صهیونیزم را پیروی از فرامین رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌دانیم.

۲. ما ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران سیاست‌های دوگانه حکام غربی و خانه پوشالی حقوق بشر و نمایندگان غربی در شورای مضحک امنیت را محکوم و خواستار آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی بوده اعلام می‌داریم بحران منطقه‌ای کنونی غرب آسیا حاصل سیاست‌های تبهکارانه آمریکای جنایتکار در تسلیح، تامین مالی و تحریک دولت وحشی و تروریستی صهیونیست است­.

۳. به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که­ محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید و آگاه باشید که هویت ما با هراس‌افکنی در جان اشغالگران گره‌خورده و سلاح‌های ما بی‌تاب و جمجمه‌های شما در تیررس ماست و بهای جان بی‌گناهان، منافع و جان‌های شما خواهد بود.

۴. از تمامی کشور‌های اسلامی و دولت‌های مستقل می‌خواهیم ضمن محکومیت جدی جنایات ضد بشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژاد پرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل نمایند­.

۵. ضمن تقدیر از ملت‌های آزاده دنیا و مردم کشور‌های اسلامی خاصه ملت انقلابی ایران بخاطر حضور باشکوه، پرمعنا و الهام‌بخش درحمایت از مردم مظلوم غزه و مبارزان فلسطینی اعلام می‌کنیم: تا پیروزی نهایی فلسطین در کنار این ملت مقاوم و قهرمان خواهیم ماند و از مواضع مقتدرانه و دیپلماسی فعال دولت محترم حمایت می‌کنیم.

 

خروش انقلابی مردم آذربایجان شرقی علیه استکبار

 

خروش انقلابی مردم آذربایجان شرقی علیه استکبار

 

خروش انقلابی مردم آذربایجان شرقی علیه استکبار

 

خروش انقلابی مردم آذربایجان شرقی علیه استکبار


خروش انقلابی مردم آذربایجان شرقی علیه استکبار


خروش انقلابی مردم آذربایجان شرقی علیه استکبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.