معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: این استان به دلیل وجود ۴۰ موزه پیشرو در صنعت موزه داری کشور است.

آقای نواداد گفت: ارزش و اهمیت موزه برای حفظ و معرفی آثار و اشیای تاریخی که هویت بخش هر جامعه‌ای است بر کسی پوشیده نیست و امروز موزه داری یکی از صنعت‌های مهم در حیطه گردشگری به شمار می‌رود.

وی وجود  ۴۰ موزه در موضوعات و بخش‌های مختلف آذربایجان شرقی را نشانه‌ای از غنای فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و تاریخی این خطه بیان و اظهار کرد: در سال‌های گذشته استقبال بخش خصوصی برای ایجاد و راه اندازی موزه‌های تخصصی در استان و تبریز  افزایش داشت که اتفاقی بسیار مبارک و مهم برای موزه داری منطقه شمال غرب کشور به حساب می‌آید.

آقای نواداد بهبود کیفی موزه‌های آذربایجان شرقی را اولویت اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام و اضافه کرد: در این رابطه آنچه که در توان و امکانات این مجموعه است، برای راه اندازی موزه‌های مختلف در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در  حیطه موزه‌داری نقشی برجسته، پیشرو و تاثیرگذار در کشور ایفا می‌کند و باید توجه داشت که موزه‌ها در معرفی میراث فرهنگی استان نقش ویترین را دارند که باید تلاش کنیم به جهت کمی و کیفی نسبت به توسعه آن‌ها وارد عمل شویم.

آقای نواداد با بیان اینکه نقش اصلی در اعتلای هویت تاریخی و اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی بر عهده موزه‌هاست و مدیران موزه‌ها طلایه‌داران اصلی عرصه موزه‌داری هستند گفت: برای توسعه کمی و کیفی موزه‌ها باید تلاشی مضاعف و اقدامات لازم توسط مدیران صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.