راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در مهاباد با حضور قشر‌های مختلف مردم برگزار شد.

مراسم راهپیمایی یوم الله سیزده آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دقایقی پیش با شعار نظم نو جهانی با نسل آرمانی، در مهاباد همزمان با سراسر کشور برگزار شد. 

حاضران در این راهپیمایی تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهونیستی به شهادت رسیدند، در دست دارند.

مردم، دانش آموزان و دانشجویان حاضر در میدان جمهوری اسلامی مهاباد پرچم مقدس کشورمان به همراه پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان را با خود همراه دارند.

تجمع کنندگان همچنین با همراه داشتن دست نوشته‌هایی ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهونیستی، خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شدند.

شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «هیهات من الذله» پرتعدادترین شعار‌هایی است که در این تجمع از سوی مردم، دانش آموزان و دانشجویان شنیده می‌شود.

۱۳ آبان در تقویم ملی کشورمان به یاد دانش آموزانی که در سال ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی به شهادت رسیدند به نام روز دانش آموز ثبت شده است.

همچنین این روز یادآور حرکت تاریخی و انقلابی دانشجویان در سال ۱۳۵۸ برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران است.

حضور اقشار مختلف مردم مهاباد در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان

 شرکت کنندگان در راهپیمایی شعارهای مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و با حمل پارچه نوشته‌ها و پلاکاردهایی با مضامین ضداستکباری، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز داشتند.

خروش مردم مهاباد در راهپیمایی ۱۳ آبان                                   

 مردم مهاباد با حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان و شکوه حضور خود بار دیگر انزجار خود را از استکبار به اثبات رساندند.

خروش مردم مهاباد و خلیفان در راهپیمایی ۱۳ آبان

فرماندار مهاباد در راهپیمایی ۱۳ آبان : استقلال و پیشرفت همه‌جانبه عامل دشمنی آمریکا با ایران اسلامی است

آمریکا پیشرفت و توسعه هیچ کشور مسلمانی نمی خواهد و تنها به فکر منافع خود و غارت منابع کشورهای دیگر است.

فرماندار مهاباد: آمریکا پیشرفت هیچ کشور مسلمانی را نمی خواهد

روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز "مبارزه با استکبار" نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

اعلام انزجار مردم مهاباد از رژیم صهیونیستی با آتش‌زدن و لگدمال کردن پرچم

راهپیمایان مهابادی پس از پایان مراسم روز مبارزه با استکبارجهانی مانند هر سال پرچم آمریکا و و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور ۲ رویداد مهم دیگر شامل؛ "تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳" و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی است و به همین دلیل "روز دانش‌آموز" نام گرفت و هرسال تظاهرات ضد اسکتباری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.