مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری کشور گفت: حدود ۷۰ درصد از راه‌های کشور ما در معرض خطر سیل هستند.

غلام عباس بهرامی نیا با بیان این که حدود ۱۱ هزار انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در بخش راهداری است که بالای ۶۰۰۰ دستگاه آن سنگین است، اظهار داشت: بحث نگهداری ۲۳۰ هزار کیلومتر از شبکه راه‌ها و مباحث بحران است که این امر مستلزم داشتن ماشین آلات مجهز می‌باشد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات راهداری کشور خاطرنشان کرد: ما کلا مونتاژ کار هستیم و باید این واقعیت را بپذیریم، تولید کننده نداریم با وارد کردن قطعات و مونتاژ کردن نمی‌توانیم ادعا کنیم که ما تولید کردیم.

بهرامی نیا با اشاره به این که شرکت‌های ما به سمت و سویی می‌روند که بیشتر آن در خصوص بحث تولید داخل است و ما هم استقبال می‌کنیم، افزود: با توجه به گستردگی خدماتی سازمان راهداری، آن چیزی که برای ما مهم است کیفیت است و این تنها دلیل ما برای واردات ماشین است.

وی تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری وتاکید همه دولتمردان و همچنین طبق شعار سال برتولید داخل است، اما تولید داخل باکیفیت، اینکه ما بخواهیم یه جنسی را وارد کنیم و کیفیتی هم نداشته باشد نه تنها کمکی به ما نمی‌کند بلکه منابع ما را هم هدر می‌دهد.

بهرامی نیا بیان کرد: بخشی از ماشین آلات را بر اساس ضرورت کار از محل واردات استفاده می‌کنیم، اما از تولید داخل هم نباید غافل باشیم، امسال همه استان‌ها در بحث خرید داخل هم کار می‌کنند و تقریبا می‌توان گفت مسائل مربوط به کامیون و کامیونت برحسب ضرورت از محل تولیدات داخل استفاده می‌شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات راهداری کشور با بیان این که اکنون به دلیل نداشتن تولید بولدوزر در کشور و این که یکی از ابزار کار ما هم بولدزر و گریدر با کیفیت می‌باشد، افزود: تا حدودی وضعیت بیل و لودر بهتر است بنابراین بخشی از تامین ماشین آلات ما از واردات است که در حد زیادی نیست.

غلام عباس بهرامی نیا در ادامه گفت: به دنبال این هستیم که از محل تولیدات داخلی استفاده کنیم بنابراین هرچه به سمت تولید داخلی باکیفیت برویم مطمئن باشید متقاضیان خود را دارد سازمان راهداری بر اساس ضرورت کار خود یکی از متقاضیان عمده این تولیدات است.

وی افزود: سیل خسارات و آسیب‌های متعددی به پل‌ها و آبرو‌های جاده‌ها و راه‌ها وارد می‌کند، با یک بارندگی شدید یک پل قطع می‌شود آبگرفتگی ایجاد می‌شود بنابراین باید هرچه سریع‌تر ماشین آلات را مجهز کرده تا بتوانیم در مواقع بحران کار کنیم که در این راستا باید از تولیدات داخل استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
بله . مهندسبن با تجربه و حساب و کتاب کن داریم چرا با دو قطره باران
همه چیز خراب نشود . در شهرهای یاحلی دواستکان باران بیاید ماشین در خیابان غرق میشود . روان آب وارد دریا نمیشود چون جناب مهندس حتی شیب جاده سا حلی هم چپکی محاسبه کرده.
...... آب تو جاده ها باشد برای خیلیها نان دارد ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
تو جاده های سیلابی باید هر ۵۰۰ متر یه زیرگذر برای عبور آب زده بشه
آخرین اخبار