امام جمعه همدان گفت امروز کوچکترین تعهدات انسانی در دنیا به رسمیت شناخته نمی‌شود و علی رغم همدردی افکار عمومی جهان با مظلومان غزه قوانین حقوق بشری نقض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با استناد به قرآن به معرفی قوم یهود پرداخت و گفت: در طول تاریخ بین جریان نفاق و یهود پیوندی ایجاد شده که تا امروز هم باقی است و در جریانات اخیر هم می‌بینیم.

او گفت: کشور‌های به ظاهر اسلامی علی رغم جنایات صهیونیست هنوز تجارت اقتصادی خود را با آن‌ها قطع نکرده و همچنان تامین کننده نیاز‌های اساسی آن‌ها هستند و به محکوم کردن برای ساکت کردن افکار عمومی اکتفا کرده اند.

خطیب جمعه همدان گفت: به فرموده قرآن قوم یهود دارای چند ویژگی هستند اولا تکیه گاهشان به قلعه‌های محکم شان است و مرد میدان نبرد نیستند، اعتمادشان به تجهیزات نظامی است و اکنون هم می‌بینیم بار‌ها تهدید به حمله نظامی کرده اند، اما با استفاده از موشک و راکت با کودکان می‌جنگند و قرآن آن‌ها را قومی ترسو توصیف می‌کند.

او گفت: نکته‌ دوم مورد اشاره‌ی قرآن پندار قدرت از خودشان است و صفت قوم برگزیده را به خود داده دیگران را انسان نمی‌دانند، مگر می‌شود این همه کودک را کشت و در آرامش به زندگی ادامه داد.

خطیب جمعه همدان گفت: امروز کوچکترین تعهدات انسانی در دنیا به رسمیت شناخته نمی‌شود و علی رغم همدردی افکار عمومی جهان با مظلومان غزه قوانین حقوق بشری نقض می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش از جمله کمبود معلم و معرفی نشدن مدیرکل این اداره اشاره کرد و گفت:  این شرایط قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی همچنین با اشاره به آمار‌ها که حاکی از کاهش ازدواج و افزایش طلاق در استان است، گفت: شورای فرهنگ عمومی آماده هر گونه تلاشی در این زمینه است، اما همراهی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد که در زمینه‌های تسریع در پرداخت تسهیلات و حمایت از جوانان و خانواده‌ها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.